Intervju: Kevin Saunderson

Jedna od najznačajnijih ličnosti underground scene i pionir Detroit techno zvuka, Kevin Saunderson, zagrejaće atmosferu pred predstojeći Sea Dance Festival.

Saunderson je deo belvilske trojke čiji je rad oblikovao techno muziku kakvu danas znamo. Njegov doprinos se izmedju ostalog ogleda u muzici koju je izdavao na svojim pseudonima Tronik House, The Reese Project, EssRay, Kaos i E-Dancer kao i radu njegovog lejbla KMS. Svetsku popularnost stekao je projektom Inner City.

Pred njegov nastup u kotorkom klubu Maximus u subotu, 20. juna, imali smo prilike da uradimo intervju sa njim a njegove odgovore čitate u nastavku.

 

Belleville three, Juan Atkins, Derrick May i Vi ste pioniri detroitskog techno zvuka i pomogli ste da se oblikuje budućnost elektronske muzike kakvu mi sada poznajemo. Za početak Vas moram pitati kako ste se vas trojica upoznali?

Ustvari upoznali smo se kada smo bili ranim tinejdzerskim godinama u srednjoj školi u Belvilu, Mičigen, nadomak Detroita, otuda i potiče naziv The Belleville Three.

 

Kako Vi vidite tehno muziku? Šta ona predstavlja za Vas?

Za mene je techno kulminacija mnogo stvari, predstavlja sve što spaja ljudski rod i mašine. Bit muzike i mašine uvek su bili kao srce jedne osobe koje kuca, instrument ili mašina. Sve ima srce, nešto što ga pokreće. Uvek je sve bilo u dovodjenju nečeg ljudskog u mašine. Za mene to je techno, svi mi težimo ka emotivnim vezama i muzika je uvek bila univerzalni konektor, a sa mašinama koji čine sve veći deo naših života, moramo naći način, čak i kroz muziku, da zadržimo našu ljudskost. To je ono što meni muzika čini, to je jezik, to mi je sve.

 

Da li mislite da je elektronska muzika dostigla vrhunac kada je produkcija u pitanju ili će to vreme tek doći?

O ne, nije još ni zagrebla ispod površine, koreni su duboko posadjeni i, baš kao i život, muzika se svaki dan menja, svaki dan, svake sekunde, svakog minuta muzika, elektronska i druga, ići će onoliko daleko koliko omogući kreativni proces i ljudska mašta i za mene to je beskonačno.

 

Šta je bila prekretnica izmedju slušanja muzike i pravljenja novog zvuka i DJinga?

To se ustvari dogodilo kada počeo da istražujem sa zvukom, svakakvim zvukom u svom KMS studiju u Detroitu i tako počeo da se bavim produkcijom. Odrastao sam u Bruklinu i Detroitu tako da sam dobio najbolje od oba sveta, sa jedne strane bio je neosporni house zvuk, latin, afro i kubanski ritam a u Detroitu i u blizini Čikaga bio je House Soul, R&B, Hip Hop, Rap, i naravno, moj voljeni Techno.

 

Pretpostavljamo da posedujete veliku kolekciju izdanja. Kako obnavljate svoju kolekciju?

Ako pričamo o vinilima i dalje imam neke, ali većina moje muzike je u digitalnom formatu sada, jednostavno je previše nositi sve to tokom života. Ljudi se sele i te stvari zauzimaju puno i puno prostora… treba vam cela dodatka kuća da biste to skladištili.

piracy_saunderson_content

Dugo se nalazite na samom vrhu techno scene. Koja je Vaša tajna?

Trudim se da sve bude sveže, spremio sam novo izdanja kao E-Dancer pod nazivom “Foundation” za moj KMS lejbl, to je stvarno dobro i imam osećaj kao da je bilo juče kada sam poslednji put izdao kao E-Dancer, a ustvari je bio prošli vek (haha). Obećavan da naredni put neću čekati toliko dugo. Djing i to što imam dva sina producenta takodje, stvarno sve drže sve sveže i novo za mene.

 

Da li prihvatate sve nove tehnologije? Da li mislite da je dobro što danas svako može da postane producent zbog dostupnosti softvera?

Apsolutno, volim tehnologiju u muzici i čak i u industriji. Nedavno sam imao neverovatnu priliku da odem u fabriku automobila Ford u Detroitu, to je bila prava stvar i snimio sam zvuke proizvodnje automobila i završavam izdanje koje će predstavljati spoj tehnologije i techno muzike. To je bio sjajan projekat i videti sve te momke u fabrici uzbudjene zbog muzike bio je sjajan podsticaj i za mene. Mislim da sam čak video i nekoga sa kime sam išao u srednju školu tamo. Bilo je neverovatno i te mašine izgledaju kao pravi transformersi.

 

Kao jedan od pionira ovog žanra osećate li potrebu da pomognete i savetujete mlade talente?

To je smešno pitanje pošto su dva moja sina, Dantiez i Damarii, upravo oformili The Saunderson Brothers. Takodje, Dantiez je izdao svoje izdanje “A Place Called Home” za Defected i ono stiže 6. jula, čak je dogovorio i remikse koje su za njega uradili MK i Christoph. To je sjajno. Smešno je što i moj najstariji sin, Damarii takodje prati muzičke korake i ima ležeran stil u svojim house trakama…. Ne mogu da verujem da su tako talentovani. Uvek volim da pomažem mladim talentima, važno je biti mentor i vodič. Srećan sam što imam prilike da to radim za svoje sinove kao i za druge.

 

Dva Vaša sina se bave produkciju i vi često nastupate sa Dantiez-om. Oni prate Vaše stope. Da li je to bio porodični plan i nešto za šta ste ih pripremali ili je to bila njihova odluka?

Jedna stvar koju naučiš kada imaš decu jeste da na kraju uvek rade upravo ono što žele, tako da sam ja ovde da ih podržim i ohrabrim. Srećan sam što su krenuli kreativnim putem. Meni je bilo sjajno i nadam se da će imati bar sjajnu avanturu poput one kojom sam ja bio blagosloven, smešno je jer ih i većina drugih DJeva takodje podržava, mnogi ih znaju još od kada su bili deca.

 

Vaše novo izdanje ”Foundation” stiže na KMS  7. jula i u pitanju je prvo izdanje koje potpisujete kao E-Dancer od 1998. godine. Zbog čega ste odlučili da je ponovo vreme za E-Dancer?

Došlo je vreme za još jedno [izdanje], nikada nisam mogao da požurujem te stvari, ali bio sam toliko inspirisan poslednih nekoliko godina, znao sam da to sledi a E-Dancer je jedan od mojih omiljenih pseudonima. To je pravi underground, to je prava stvar i može da te ponese ritmom.

 

Šta je ono što Vas i dalje drži u ovom poslu? Da li su DJ-ing i pravljenje muzike postali posao ili način da se zabavite?

Nova muzika, nova mesta, novi ljudi… kao Disclosure na primer, volim te momke, oni stvarno razumeju odakle potiče muzika i dovoljno su kreativni da je naprave. Upravo sam uradio remiks njihove nove numere i nastupali smo b2b sa njima na godišnjoj KMS žurci u Detroitu, Dantiez i ja b2b sa Guy i Howard-om iz dua Disclousure. Takodje, nastupam širom sveta sa ostalim ortacima kao što su MK, Seth Troxler, Claude Von Stroke, tako da se sjajno provodim.

 

Kako Vi predvidjate budućnost techno muzike?

Da znam odgovor, verovatno bih čuvao tajnu da ne bih pokvario iznenadjenje.