Frankie Knuckles je američki didžej i producent elektronske muzike. Čovek koji je zaslužan za stvaranje energicnog stila dance muzike, kako ga nazivaju ,, kum house muzike, uspeo je da ujedini i veže soul muziku sa savršenim bitovima, i stvorio pravac koji postaje prepoznatjiv pod nazivom ,,house music“ u kome su uzivali nekadašnji posetioci klubova u Čikagu 70tih. Tokom 80tih i ranih 90tih godina postao je internacionalni house fenomen koji je činio da svaki klub širom sveta u kom je gostovao bude potpuno ispunjen. Njegovi mixovi i trake uvek su nalazile najbolja mesta na svetskim dance music chart-ovima.
Frankie Woren Knuckles Junior rodjen je 18. januara 1955. godine u Južnom Bronksu, delu Nju Jorka. Kao dete najviše je uživao slušajući jazz, zahvaljujući kolekciji ploča svoje starije sestre, zatim filadelfijski soul i detroitski motown zvuk koji je bio popularan u to vreme. Studirao je komercijalnu umetnost i dizajn pre nego što je počeo da se bavi dj-ingom 1971. godine.
Njegov prvi angažman stigao je od strane Tee Scott-a, koji je imao veliki uticaj na njegov budući stil. 1972. godine Frankie je zajedno sa svojim prijateljem iz detinjstva Lerijem Livenom (Larry Levan) dobio angažman u klubu Gallery Nikija Sijana (Nicky Siano), a nakon toga je usledilo i angažovanje u Continental Bath-u. Posle nekoliko godina uspešne saradnje, tačnije sredinom 1974. ovaj dvojac je odlučio da prekine saradnju. Liven je napustio dvojac radi otvoranja sopstvenog kluba u Nju Jorku, The Soho Place, dok Frenki nastavlja da vrti u Continental Bath-u sve do njegovog zatvaranja. Nakon zatvaranja Continental Bath-a, usledio je jedan od ključnih dogadjaja u Frenkijevom životu. Grupa menadzera posetila njegovog prijatelja Livena, i ponudili mu mesto dj-ja u klubu Paradise Garage koji su planirali da otvare, tada je Liven, neželeci da napusti svoj klub, predložio za to mesto svog prijatelja i bivšeg saradnika Frenkija Naklsa koji od tada počinje da piše ozbiljne stranice istorije house muzike.
Frenki se preselio u Čikago 1977. godine posle kratkog rada u Paradise Garage-u, u kojem je stekao zavidnu popularnost za kratko vreme angažovanja, prelazi na angažman u jednoj napuštenoj fabričkoj zgradi, u pustom delu grada, u industrijskoj zoni. Bio je to kasnije najpoznatiji klub tog vremena The Warehouse. Do tada su norme razdvajale crnce, hispano-amerikance i belce, heteroseksualce od homoseksualaca, a otvaranjem Warehouse-a sa Frenkijem Naklsom za dj pultom jedino što je tada postajalo bitno jeste njegova muzika.
„Ploče koje su dolazile iz Njujorka bile su sporijeg tempa, što klincima iz Čikaga nije dovoljno za atmosferu cele noći, oni žele nešto energicnije“, rekao je Frenki Nakls nakon kratkog vremena provedenog u Čikagu. Frenky je popularnost stekao miksujući stare disko hitove svojim njujorškim stilom što ga je uvelo u anale, a čikaški klub The Werehouse prerastao je u legendu. Warehouse je bio mesto koje se u to vreme retko zaobilazilo. Predvidjeni kapacitet kluba bio je 600 ljudi ali je često taj broj prelazio 2000 ljudi koji su dolazili svake subotnje večeri da uživaju u Naklsovoj jedinstvenoj dance muzici. Njegov njujorški, tvrdji stil mixanja bio je nešto potpuno novo i jedinstveno za njegove mnogobrojne čikaske obožavaoce. Naime, njujorški dj-evi su u to vreme prvi ubacivali beatove u trake, stvarajući novi pravac muzike koji slušaoce nikako ne ostavlja ravnodušnim. U to vreme radio je takodje bio ključ scene u Čikagu i uticao je na veliku popularnost nove muzike. Emisije Farley Keith-a i Hot Mix 5 (Mickey Oliver, Ralfy Rosario, Mario Diaz, Jullian Perez, Steve Harley) svakog dana posle ponoći nudile su ljudima ono što su mogli čuti i osetiti samo na žurkama tokom vikenda. Broj belaca, koji su učestvovali u Čikagu na celoj sceni mogao se izbrojati na prste. To je bila većinom stvar crnaca, ali i hispanoamerikanaca. Dve izdavačke kuće dominirale su Čikagom tih dodina Trax & DJ International.
Opšte je prihvaćena činjenica da je Frenkijev stil dj-inga i njegov odabir traka uticao na to da u klubu Warehouse celom tom pravcu muzike daju, nama danas poznat naziv, house muzika. Nakls je u to vreme ostvario muzičko partnerstvo sa Jamie Principle-om i uskoro počinju zajednički da stvaraju „Beat The Knuckles,“ „Baby Wants To Ride,“ „Bad Boy,“ „Cold World“ i „Your Love,“ koje su se nalazile dugo na njegovim plajlistama u Warehouse-u. Nekoliko godina kasnije, 1983., napušta Warehouse i otvara svoj klub Power Plant. 1986. godine objavljuje traku „You Cant Hide“ koja je imala dobre kritike. Nakon toga, već godinu dana kasnije, zatvara Power Plant jer klupska scena i dance muzika počinju da se menjaju. Popularnost koju je stekao omogućila mu je rad u svim svetskim klubovima. Proveo je četiri meseca u klubu The Delirium u Ujedinjenom Kraljevstvu radeći kao dj. Potom se vratio kući, u Nju Jork, gde postaje rezident u klubu The World, kao i The Choise, Roxy, uz još nekoliko rezidentura. Nakls je radio i kao producent i remikser za najveće pop zvezde tog vremena. Zajedno sa David Morales-om osnovao je DEF MIX produkcijsku kuću.
- Frenki izdaje svoj debi-album „BEYOND THE MIX“ za Virgin Records. Album je sadrzao hit „THE WHISTLE SONG“. Tokom devedesetih nastavio je da remiksuje trake za Michael Jackson-a, Diana Ross, Tonz Brexton, Jennet Jackson i mnoge druge. Objavio je i nekoliko singlova uključujući „KEEP ON MOVIN“ i novu verziju starog hita „BAC N DA DAY“ za Definity Records.
- objavljuje album „WELCOME TO THE REAL WORLD“ koji je sadržao 12 mixova od kojih je „Whadda U Want (From Me)“ zauzela treće mesto na dance music chart-u a traka„Too Many Fish“ zauzela je prvo mesto na istoj listi.
Ipak, jedan od njegovih najvećih uspeha dogodio se 1997. godine. Tada je postao prvi dj na svetu koji je ikada dobio GRAMMY nagradu.
U periodu od 2000 do 2002 objavljuje tri album. Prvi sa remixima Choice: A Collection of Classic. Drugi sa vokalom Annabelle Gaspar. Dok treći albumu Motion bio je njegov prvi album na kome su sve trake bile njegove originalne produkcije, a ne remixi.
- primljen je u ,,DANCE MUSIC HALL OF FAME“ , tj, kuću slavnih dance muzike za svoja neverovatna dostignuća kao DJ i producent u to vreme.
Bez Frenkija Naklsa elektronska muzika bi se sigurno razvijala u nekom drugom pravcu. Činjenica je da house muzika svoje ime duguje Naklsu. On stoji iza većine bitnih traka i remixa koji su uticali na stvaranja u tom periodu. Tokom njegove duge karijere postigao je nešto što nijedan DJ tog vremena nije. Skoro da ne postoji ništa što nije uradio. Danas 25 godina posle objavljivanja traka sa Jamie Principle-om, objavio je novi remix njihove trake ,,Your love“. Na pitanje zašto misli da je prozvan kumom housa on odgovara čuvenu rečenicu „I was just playing good music. It really doesn’t matter who started this musical phenomenon, but that it is here.“
Prva traka koju je ikada remixovao bila je „Let No Man Put Asunder“. Čuvena Traka ,,Your Love“ je napisana od strane Jamie-a Principlea, posvećena devojci u koju je bio zaljubljen, Lisi.