10 detroitskih klasika za techno početnike

Iako se od Detroita odustalo kao grada ono što je ostalo je techno. Nastao spajanjem afroameričke muzike, uključujući čikaški house, funk, electro i electric jazz sa elektronskom muzikom imena kao što su Kraftwerk, Giorgio Moroder i Yellow Magic Orchestra postao je više od muzike, postao je ideja. Vremenom je techno postao popularniji u svetu nego u gradu u kome je nastao. Ipak, detroitski techno predstavlja temelj mnogobrojnih današnjih subžanrova.

Magazin LAWeekley izdvojio je deset detroitskih techno klasika koje bi svaki ljubitelj techna trebalo da zna. Trake su poređane hronološki i među njima se pored klasičnih techno himni nalaze i trake koje imaju priču iza sebe sa ciljem da techno početniku približe žanr, njegov nastanak i uticaj koji je imao.

A Number of Names – “Sharevari” (1981)

„Sharevari“ se i dalje smatra prvom pravom techno trakom, iako neki smatraju da je to Atkinsova traka „Alleys of Your Mind“ pod njegovim Cybotron alijasom. „Sharevari“ je traka koju obavezno morate čuti. Zasnovana na semplu Kraftwerk-ove trake „It’s More Fun to Compute“ navodno je inspirisama hip-hop di-džejem koji žongira sa dve iste ploče: Kano – „Holly Dolly.“

Cybotron – “Cosmic Cars” (1982)

U suštini bilo koja traka Juan Atkins-a ili njegove saradnje pod imenom Cybotron (sa Richard Davis-om) može biti na ovoj listi. „Cosmic Cars“ se nalazi ovde zbog svoje veze sa zaštitnim znakom detroitskog tehna, automobilskim motivima. Dok debata ko je napravio prvu techno traku i dalje traje, Atkinsov rad od 1981. do 1985. svakako je postavio je temelje techno muzici. Zato ga i zovu Originator.

https://youtu.be/qi2fotO-7TU

Eddie Fowlkes – “Goodbye Kiss” (1986)

Često zanemaren kao jedan od istinskih očeva tehna jer nije bio deo takozvanog „Belleville Three“(Atkins i njegovi prijatelji iz detinjstva, Derrick May i Kevin Saunderson), Eddie „Flashin“’ Fowlkes jedan je od bitnih imena ranog detroitiskog zvuka. Traku „Goodbye Kiss“ napravio je inspirisan Atkinsovom izvedbom. Napravio je ovaj dragulj pozajmivši njegovu opremu.

Rhythim Is Rhythim – “Nude Photo” (1987)

Derrick May je verovatno najpoznatiji po svom“Strings of Life“ klasiku koji spaja techno i house. Ali traka „Nude Photo,“ koju je uradio sa Thomas Barnett-om pod imenom Rhythim Is Rhythim zvuči kao rani čikaški veseli house. Devetnaestogodišnji Barnett napravio je traku koja se našla na A strani izdanja tek nastale Transmat etikete Derrick May-a.

Anthony “Shake” Shakir – “Sequence 10” (1988)

Shake ili Mr. Gone je bio tu od samog početka i jedan je od najskormnijih imena prvog i drugog talasa.“Sequence 10” – njegov prvi solo singl izašao je na kompilaciji Techno! The New Dance Sound of Detroit 1988. godine.

Inner City – “Big Fun” (1988)

Kevin Saunderson ili The Elevator napravio je prve mejnstrim crossover hitove koji su izašli sa detroitske techno scene: “Good Life” i “Big Fun.” The Inner City projekat je saradnja sa producentom Terry “Housemaster” Baldwin i pevačicom Paris Grey iz Čikaga. House uticaj se može osetiti i na ovom izdanju.

Octave One – “I Believe” ft. Lisa Newberry (1990)

Braća Lenny i Lawrence Burden izdali su „I Believe“ kao svoju prvu ploču putem etikete Transmit Derrick May-a. Ovaj svetski hit jedna je od najboljih traka u diskografiji Octave One koji su jednako dobri i u studiju i uživo. I dalje su jedni od najbojih live izvođača na svetu.

Suburban Knight – “The Art of Stalking” (1990)
Surburban Knight, James Pennington pravi preteću, pomalo jezivu muziku. Traka „The Art of Stalking“ pokazuje nam tamnu stranu detroitskog stila.

Underground Resistance – “The Punisher” (1991)

Underground Resistance je grupa, etiketa i način života. Robert Hood ili The Minister of Information, Jeff Mills i “Mad” Mike Banks bili su članovi ovog kolektiva. Nakon svih ovih godina i dalje su na visini zadatka što se moglo i videti na njihovom nastupu prošle godine na Dimensions festivalu u Hrvatskoj gde su spojili džez i techno uključivši saksofon u svoj nastup.

Jeff Mills – “The Bells” (1997)

Ne može svako da dobije nadimak kao što je „The Wizard“ (Čarobnjak). Ime Jeff Mills-a koji iako je otišao u Evropu, će uvek biti asocijacija za detroitski techno. Podigao je techno na viši akademski nivo ali njegove trake i dalje su pogodne za klub. Za njegovu traku „The Bells“ XLR8R je jednom rekao da je publika prepoznaje za 0.37 sekundi. Prvih deset godina od nastanka trake Mills nije imao nastup a da je nije pustio. Ova techno himna nezaobilazna je na plejlisti svakog ljubitelja techna.

 

Bonus:

https://www.youtube.com/watch?v=C0f96HQbCY4

DJ Rolando – “Jaguar“