Patrice Bäumel do sada ima zapažena izdanja za Kompakt, MFR Recs, Get Physical, K7, Systematic, Diynamic, Trouw i Turbo, a njegov novi EP nedavno je izašao za Afterlife.
Uspešni producent koga 26. maja ga slušamo u Barutani, nakon saveta za uspešnu DJ karijeru podelio je par saveta iz studija. Ukoliko niste nabavili ulaznice za ovaj dogadjaj, možete ih naći u prodaji na svim Eventim i GIGS TIX pretprodajnim mestima.
1. Budi ekonomičan.
Svaki element koji ne služi svrsi i stoji jednostavno kao dekoracija treba biti izbačen, u suprotnom samo predstavlja smetnju za važne ideje. Moje najbolje produkcije obično imaju manje od 15 različitih elemenata u sebi. Takodje, trudim se da nikadam ni trenutak trake ne koristim na beskoristu repeticiju. Pravim trake da budu duge onoliko koliko je potrebno, ali takodje što kraće je moguće da bih izbegao da promašim suštinu.
2. Poštuj svoj bioritam.
Treba da znaš u kojim satima najbolje produciraš. Treba da znaš kada je vreme za spavanje. Moji najbolji sati za pravljenje muzike su izmedju 6 i 11 prepodne, tada završavam 90% posla. Nikada ne radim noći, ako ležem posle 1 ujutru to znači da neću imati dobre ideje sledećeg dana. Takodje, više volim kratak ali super efikasan radni dan, 4-5 sati. Smernice i rasporedi me drže fokusiranim na zadatke.
3. Ponovo koristi osnovne elemente.
Imam malu biblioteku svojih omiljenih kick drum, hihats, synth i bass zvuka. Povremeno ih ponovo koristim. To me spašava od gubljenja vremena. Ako danima preslušavaš hiljade drum semplova to je veliko gubljenje vremena.
4. Počni traku nečim upečatljivim.
Hit trake uvek imaju element koji se ističe, začkoljicu koja će ostati u glavi. Nešto po čemu će ljudi zapamtiti tvoju traku. Ranije sam često gubio vreme i ulagao puno truda u trake, a one nisu imale elemente koji se ističu, koji su posebni, jedinstveni. Samo u retkim slučajevima takve trake nadju put do srca ljudi. Fraza “ne poliraj go*no” nije bez razloga popularna u producentskim krugovima. Obično tražim dominantan ali jednostavan zvuk koji se ističe. Tek kada nadjem tako nešto krećen u sledeću fazu i počinjem da gradim ostatak trake. Obično se sve kockice sklope bez puno truda kada počnem dobro.
5. Isključi mozak
Umesto da pokušavaš da smisliš ideje u svojoj glavi, nadju načina da dodje do srećnih slučajnosti i haosa. Sviraj kao dete, isključi mozak. Svi mislimo na sličan način, tako da većina stvari koje smislimo neće biti jedinstvene, svoje stvari će zvučati prilično konvencijalno u većini slučajeva. Neki producenti su dobri u tome jer imaju sjajnu tehniku, ali ja mislim da je mnogo lakše istaći se svežim idejama koje su generisane čistom srećom i nečim nasumičnim. Stvorio sam karijeru na ovoj metodi. To je moj način na koji sam savladao svoje nepostojeće znanje o muzičkoj teoriji i neznanju da sviram bilo koji instrument.