Intervju: Traumer

Nakon što je izbacio andergraund prštalicu koja je dobacila do prvog mesta na Beatport-ovom techno čartu i koja je beskompromisno raspaljivala klubski metež ‘Hoodlum’, Romain Reynauld poznatiji kao Traumer se vraća sa još jednim umetničkim delom. Premijerno puštena u Svan Vath-ovom maestralnom Essential Mix-u i sada sastavni deo Cocoon-ove petnaeste kompilacije koja će izaći 24. Avgusta, ‘Kiraf’ je osuđen na to da postane nova sirova, techno himna.

I povodom lansiranja naše serije premijera, s ponosom vam je predstavljamo. The Clubber je takođe dobio priliku da sa Traumerom porazgovara što ćete videti u nastavku!

 

Da li možeš da nam kažeš nešto o sebi za početak? Šta te je oblikovalo kao umetnika i kao osobu?

Naravno, moji roditelji su imali značajan uticaj na to ko sam ja kao osoba. Ali tu su i moji prijatelji i svaki od njih je imao ili ima svoj uticaj. Oni me savetuju, prema njima se orijentišem, oni me grle kada se osećam loše, itd. Hehe 🙂

Tu su takođe neki ljudi koji su me oblikovali kao umetnika, a koji su mi sada veliki prijatelji kao što su Electric Rescue, Maxime Dangles, Dawad and Joff Logartz (iz IRM etikete, prve etikete koja je verovala u moj zvuk), DJ Deep takođe, da pomenem samo neke. Oni me uče muzici, životu na muzičkoj sceni kao i životu uopšte.
Što se mene tiče, ja sam dvadesetčetvorogodišnji muškarac sa juga Francuske koji već 6 godina živi u Parizu. A počeo sam da pravim muziku pre nekih 9 godina, tako nešto…

 

Šta nam možeš reći o svojim prvim koracima na sceni? Kako si počeo da se baviš produkcijom i šta je za tebe bila najteža odluka u to vreme?

Moje probijanje na elektronskoj sceni je jako sporo jer nikada nisam želeo da dostignem ’vrh’ ili nešto tako. Ja samo pravim muziku i srećan sam ako to može nekoga da usreći.

Sada, ovo je moj posao već 3 godine i voleo bih da mogu da se bavim time koliko je god dugo moguće.

A počeo sam sa produkcijom kroz ne tako veličanstvenu priču – prvo sam radio sa muzikom koju sam slušao u tom trenutku kao što je Linkin Park (rekao sam vam da nije bilo tako classy hehe). Zatim sam počeo da slušam house muziku, komercijalnu na početku, kao David Guetta na primer (rekao sam vam…)

Ali me ne zanima, mislim apsolutno se ne zanimam za takav mentalitet i način bavljenja muzikom kao David Guetta, ali on snosi mali deo odgovornosti za to što sam tu gde jesam…

Posle sam počeo da slušam malo više underground zvuk i kopao sve dublje i dublje. Uvek morate da donosite teške odluke – ne mogu da se setim ni jedne konkretno ali možete biti sigurni da sam svašta proživeo poslednjih desetak meseci.

 

Šta je imalo najviše uticaja na tvoju muziku? Ko su bili tvoji uzori i ko su danas tvoji omiljeni umetnici?

Uvek je teško definisati uticaje, ima ih mnogo na elektronskoj sceni naravno – ali volim da uhvatim inspiraciju koja dolazi iz afričke muzike na primer, u mnogim tradicionalnim i narodnim pesmama zapravo.

Ne sviđa mi se ideja uzora iako mislim da imam po neki hehe.

Mislim, zaljubljen sam u veliki deo onoga što radi Ricardo Villalobos kao i mnogi Rumuni.

 

Šta radiš u slobodno vreme? Kako gledaš na evoluciju svog zvuka?

Slobodno vreme? Šta to beše? Hehe

Zaista, već neko vreme nisam imao takvih trenutaka – osim nedavno kada sam proveo 4 dana na planini sa devojkom koju volim.

Moj zvuk uvek zavisi od trenutka, kao i moja inspiracija i moj ukus uopšte. Pre svega zato što učim nove stvari svakoga dana, a i tehnika je značajan deo. To je ono pomoću čega dolaziš do onoga što si zamislio u svojoj glavi.

 

Radio si sa etiketama kao što su Desolat, Cocoon i Ventura. Kako bi opisao svoj odnos sa njima?

Kada su u pitanju Desolat i Cocoon, to su nova iskustva pa je naš odnos striktno profesionalan – možda nešto prisniji je sa Vladimirom iz Desolat-a s kojim sam se susreo nekoliko puta i sa kojim se odlično kapiram.
Ventura je starije iskustvo, momci su super, oni su takođe iz Pariza, ali se nismo videli neko vreme.

 

Kako bi opisao zvuk koji praviš? Koji su to detalji koje koristiš u produkciji, a koji predstavljaju tvoj potpis?

Uvek je teško da opišete svoj zvuk, bolje pitajte nekog drugog 🙂

A lični potpis, mislim da u svojim trakama uvek ubacim nekakve različite zvukove u pozadini, većina traka ima taj neki pozadinski groove u sebi.

 

Da li više voliš da puštaš u klubovima ili na festivalima i zbog čega? A kada su u pitanju vinil i digitalna izdanja?

Zavisi, zaista. Jako je važno da je sve do kraja iskreno i dobro – bilo festival ili klub (lično možda imam poseban vaj za žurke na otvorenom 🙂 Ahhh to pitanje  🙂 Zapravo, isto kao i za festivale i klubove. Dokle god je iskreno i dobro.

Ali kupujem dosta vinila jer su dobrim delom nedostupni u drugom formatu (bar do skora).

 

Tvoje trake su podržali umetnici kao što su Loco Dice, Martin Buttrich, Hot Since 82 i Svan Vath. Šta za tebe to znači i kako gledaš na to?

Srećan sam i to je sve.

Nisam fanatik kada su u pitanju velika DJ imena. Mislim, poštujem ih i volim – ali neću da previše histerišem oko toga kada neko od njih pusti moju traku. Samo sam srećan.

 

Tvoje trake su nekoliko puta ušle u Resident Advisor-ov Top 50 čart kao i čartove umetnika na Beatportu. A tvoj hit Hoodlum je došao na prvo mesto na techno chartu. Da li si tako nešto očekivao i kako to komentarišeš?

Zaista to nisam očekivao, apsolutno ne.

I znate šta, nikada nisam poslao svoje trake Desolatu, to je uradio moj menadžer. Na budem iskren, nisam ni imao puno vere u tu traku kada sam je napravio.

 

Šta nam spremaš za ubuduće? Kakvim saradnjama sa etiketama i umetnicima možemo da se nadamo?

Iznenađenje, iznenađenje 🙂

 

Šta vidiš kao svoj sledeći cilj kada je u pitanju tvoja karijera?

Da nastavim da radim ovaj fantastičan posao i sledeće godine, i godinu za godinom. To je moj cilj.

 

Kako bi opisao današnju techno scenu? Kako izgleda biti techno DJ u gradu sa scenom kao što je Pariz?

Techno scena postaje sve bolja i bolja, jača svake godine, kao i Pariz gde scena raste jako brzo i sve jača. Zato je veoma prijatno živeti i raditi u tako interesantnom gradu kao što je Pariz.

 

Prošle godine si posetio beogradski klub The Tube. Kako ti je bilo? Šta ti se najviše svidelo i šta je posebno u vezi sa publikom?

Bilo je super! Klub, osoblje, masa… sve jako ludo!

Jedva čekam da ponovo puštam i tom velikom klubu!

 

Šta možeš da nam kažeš o svom predstojećem izdanju na Cocoon etiketi? Koja je osnovna ideja iza ’Kiraf’-a?

Ahhh kakvo pitanje, znate da bih mogao da vam ispričam neku intelektualnu priču ali to ne bi bila istina. Ne kažem da muzika ne treba da bude takva ili da ne volim takvu viziju umetnosti, baš naprotiv. Ali s ovom trakom sam želeo samo da uhvatim trenutak, hteo sam da ubacim afrički groove u sirovi i moćni zvuk techna. To je sve 🙂