Zašto se termin ‘Underground’ više ne odnosi na elektronsku muziku

Poslednjih nekoliko godina elektronska muzika doživela je veliki komercijalni uspeh, pre svega u Severnoj Americi i Evropi, osvajajući mejnstrim medije i mlade generacije koje do tada nisu imale dodirnih tačaka sa ovim žanrovima. Privukao ih je takozvani novi talas elektronske muzike koji su predvodili dabstep, edm i ‘big room’ haus koji nemaju veze sa korenima hausa i tehna.

Upravo ovom temom bavio se i David Ireland u svom tekstu objavljenom u Magneticmagu.

‘Za mnoge ljubitelje prvobitnog hausa i tehna, ljubitelji dabstepa i ‘big room’ hausa izgledali su bezdušno i šablonski. Čitav etos rejv scene razbijen je gotovo preko noći upravo zbog preterane pažnje i popularnosti. Turisti elektronske muzike sa džepovima punim pilula žure na kapije festivala u sličnoj odeći, a da ih pritom uopšte nije briga za korene ove kulture. Oni samo žele da se dobro provedu i čekaju drop’, ističe Ireland.

Reč „underground“ se koristi na pogrešne načine

Autor u nastavku dodaje, ‘Lako je biti uznemiren nepoštovanjem onoga  što mnogi u ovoj kulturi smatraju svetim. Osrednji di-džejevi zahtevaju visoke honorare, preskupi festivali imaju pripremljene setove, neodgovorno korišćenje psihoaktivnih supstanci i sveokupno skrnavljenje prvobitne rejv kulture’.

‘Moje lično mišljenje je da su reč rejv i rejv kultura odavno nestali, to je bila era od kraja osamdesetih do kraja devedesetih. Kultura elektronske muzike, naravno, nastavila je da živi i brzo se menjala’, ističe Ireland i dodaje, ‘Mnogi se možda neće složiti sa mnom, ali pretpostavljam da je to poenta, zar ne?’

Kako autor zatim zaključuje, poenta njegovog teksta jeste: Slom nekada jedinstvene zajednice elektronske muzike i pogrešno korišćenje reći ‘Underground’.

‘Nova podela je stvorena da bi se stvorila elita koja nikada nije postojala u svetu elektronske muzike’, zaključuje Ireland.

seth-troxler-800x500

Seth Troxler. 516 182 facebook lajkova – Nije ‘Underground’.

‘Lako je razumeti zašto se bilo koji žanr haus ili tehno muzike toliko buni protiv EDM, prevelika komercijalizacija je velika žalost. Ipak, nisu svi aspekti loši. Ljubitelji hausa i tehna preuzeli su korišćenje reči „underground“ kako bi opisali sebe i svoju muziku. Nemojte pogrešno da me shvatite, ja volim ove aspekte elektronske muzike i fanove koji imaju svoj jedinstveni stil, ali kada stav o eliti preovladava morate se zapitati da li je to to’, ističe autor.’Primenjivati reč ‘underground’ u haus i tehno muzici na neki način je isto kao kada McDonalds tvrdi da proizvodi imaju 100% govedine, a svi znamo da to nije tako’, piše Ireland.

‘Kultura elektronske muzike nije ‘underground’ od devedesetih i za podsmeh je kada ljudi dogadjaje na velikim i poznatim lokacijama nazivaju ‘underground’, sa poznatim izvodjačima sa puno pratilaca – koji su ‘underground’. Ako je dogadjaj ‘underground’, velike su šanse da ti ne znaš ništa o tome, a kamoli da to objavljuješ na Facebooku. Razlog zbog kojeg je elektronska muzika morala da postane ‘underground’ jeste to što su dogadjaji bili ilegalni i drugačije bi lako bili prekinuti’, navodi autor.

David Ireland na kraju zaključuje, ‘Ne idete na ‘underground’ žurke sa ‘underground’ muzikom (neki od vas idu, ali manjina). Jednostavno idete na žurke na kojima su ljudi malo više kul, malo više edukovaniji i malo više strastveniji kada je muzika u pitanju.’Underground’ je mrtav, i rejvovi takodje’.

Izvor: Magneticmag