Gotovo je nemoguće zagrebati dublje u istoriju techno muzike i svih njenih mutacija od 80-ih godina prošlog veka. Naredna lista otkriva 10 kultnih tehno traka koje ljubitelji ove muzike moraju posedovati.
Joey Beltram “Energy Flash” (Transmat, 1990)
Zašto Vam je potrebna: Iako je izdata na detroitskom techno imprintu Derrick May-a, ovu traku producirao je njujorčanin Joey Beltram koji je njom prešao sve geografske granice. “Energy Flash” je bila veoma popularna medju britanskim rejverima, klaberima sa Menhetna, party manijacima Srednjeg Zapada i tzv. Zapadne obale SAD-a. Čini se da alarmanta vožnja sintisajzera, drum eho efekta i vokal koji ponavlja “Ecstasy, ecstasy!” čine univerzalnu dobitnu kombinaciju.
Plastikman “Spastik” (NovaMute, 1993)
Zašto Vam je potrebna : Pre nego što je postao lider urbanog techno jet seta, Richie Hawtin se često nalazio u skladištima Detroita slušajući Derrick May-a. Tako da se u ovom osmominutnoj numeri može primetiti geneza tog specifičnog zvuka u kojoj je Plastikman klaberima pružio vožnju koja diže adrenalin svojim specifičnim acid tonovima i nakon dve decenije.
DJ Rolando “Knights of the Jaguar” (Underground Resistance, 1999)
Zašto Vam je potrebna : Ovo remek-delo stiglo je na kraju XX veka, a izašla je na zloglasnom UR lejblu, i efektno obeležila kraj ere klasičnog techna u Detroitu. Koliko je ova traka bila velika govori i to da je Sony Music izdao identičnu kaver verziju nakon što je UR odbio da im da licencu. 15 godina kasnije, publika i dalje euforično reaguje kada god se ovaj trek nadje u odabiru DJ-a.
Second-Hand Satellites “Orbit 1.3” (Hallucination, 2000)
Zašto Vam je potrebna : Niko nije očekivao da će jedna od najuzvišenijih techno numera svih vremena doći sa sunčane Floride, mesta funky melodija. Upravo je ovo pozadinaSecond-Hand Satellites’-a Christopher Milo-a (aka Three) i Sean Cusick-a. Savršeno uklopljena traka našla je svoje mesto u plejlistama nekih od najznačajnijih DJ-eva na sceni, od Richie Hawtin-a i Laurent Garner-a do John Digweed-a i Doc Martin-a, i postala poznata ne samo kao techno numera, već i kao tech house, tech trance, i šta god vam se čini.
LFO “Freak” (Warp, 2003)
Zašto Vam je potrebna : Prerana smrt Mark Bell-a prošlog meseca inicirala ponovno podsećanje njegovog rada kao acid house pionira čiju muziku vole i svetske zvezde kao što je Björk. Upravo ova numera koja je kasnije izdata za Warp se izdvaja bombastičnim rave-om i electro zvukom robotike.
John Tejada “Sweat (on the Walls)” (Poker Flat, 2004)
Zašto Vam je potrebna : Iz Los Andjelesa, prepoznatljiva numera John Tejada-e stigla e na poznati nemački lejbl Poker Flat i pomogla u definisanju post-rave zvuka XXI veka. Izvanredan vokal i tekst nakon ove trake postaju važniji u narednoj deceniji techno muzike.
Rhythm & Sound “Poor People Must Work” (Carl Craig Remix, 2005)
Zašto Vam je potrebna : Jedan od najpoznatijih detroitskih producenata, Carl Craig,uleteo je u euro zonu i dao svoj doprinos nemačkom duu, Rhythm & Sound, a svojom obradom njihove numere stvorio je novi žanr, dub techno.
Claude VonStroke “Who’s Afraid of Detroit” (Dirtybird, 2006)
Zašto Vam je potrebna : Možda se proslavio u San Francisku, ali Claude VonStroke je iz Detroita. Njegov doprinos rodnom gradu bio je kroz muziku koja je vremenom kroz jedinstven zvuk, a kasnije i lejbl, postala institucija.
Gaiser “Pullpush” (Minus, 2009)
Zašto Vam je potrebna : Pojedinci kritikuju Hawtin-ov Minus imprint da samo predstavlja masovnu proizvodnju minimal techna za masu, a ako išta u to može da ih razuveri to je definitivno ovaj trek.
Radio Slave „Repeat Myself“ (Rødhåd Remix, 2014)
Zašto Vam je potrebna : Za svakog ko se pita šta ima novo sa techno muzikom u 2014 ne treba više da razmišlja, ova numera daje odgovor na to. Britanski DK Radio Slave i berlinski Rødhåd, obojica redovno nastupaju u tehno hramu Berghain/Panorama Bar-u, udružili su snage i stvorili božansko delo za sve ljubitelje tehna.