Ovog vikenda nema spavanja. Bliži se nastup dugoočekivanog heroja francuske scene, kultnog elektro i tehno producenta THE HACKER-a koji stiže 26. oktobra u klub half! Domaću podršku pružiće mu Mihajlo, Alexandar Ivkovic, SMT#nG i Dino R. Ulaznice dostupne po ceni od 890rsd na svim prodajnim mestima GIGS TIX ili online na sledećem linku: https://bit.ly/2mXlbZi
Osamdesete godine prošlog veka izrodile su kultne umetnike I bendove čiji se uticaj na razvoj popularne muzike može okarakterisati kao revolucionaran. U Grenoblu, osamdesetih godina prošlog veka, Michel Amato je osetio talas promene uz bendove poput Depeche Mode, Duran Duran, Joy Division, The Cure, Cabaret Voltaire I DAF čiji su uticaji širom sveta menjali svest ljudi, dajući im podstreka za nečim novim. Predosećajući da će promeniti sve, napušta svoj new wave rock bend 1988., kada kreće opsesija tehno zvukom Detroita I hausom Čikaga. Ovo je priča o predvodniku elektronske revolucije u Francuskoj čiji će ga sledbenici kasnije krunisati prvim Princem tame.
Godinu dana nakon izlaska Iz benda, Michel se okreće fuziji zvuka tehna, new wavea I electra prožet italo-diskom, koja se kasnije ispostavila kao ključna za njegov umetnički razvoj. Uticaj Kraftwerka, koji je imao na njegov voljeni zvuk “motornog grada”, inspirisao ga je da počne sa produkcijom na nov I inovativan način. Navodeći Jeff Millsa kao inspiraciju, dodao je da je I Čikago svojim uticajnim artistima S-Express, M/A/R/R/S i Inner City doprineo njegovom muzičkom stvaralaštvu.
Britanski producent LFO, Belgijski hardcore uticaj na techno, EBM i tamnija strana muzike polako uzimaju maha kako bi se 1993. godine pojavio pod nazivom XMF, nastupajući u kompletnoj vojničkoj opremi: „Mislim da je to neka stvar kad si mlad, želiš da pokažeš ljudima da si moćan, tvrd, mračan!“ Zajedno sam Benoit Bollinijem (zajednički projekat Money Penny Project) izdaje nekoliko 12“ vinila harcore electro zvuka nakon čega dobija svoju šansu u tami disko kluba zagrevajući za svog idola iz Detroita. Ubrzo nakon seta koji je privukao pažnju njegovog uzora, odlučuje da napusti XMF kako bi se posvetio kreativnijim projektima.
Nakon što je sebe pronašao u imenu pesme Jeffa Millsa, nastupa The Hacker era. Usporio je brzinu bita, ali energija je ostala ista i preusmerena u obliku Detroit tehna. Usledila su izdanja za Ozone, Interface, Sativae i UMF, dok tri godine kasnije osniva izdavačku kuću Goodlife (omaž istoimenom hitu grupe Inner City) zajedno sa Alex Raymondom i Oxiom.
Michelova bogata karijera se može podeliti na dva razdoblja po kojima je globalno poznat: sa i bez Miss Kittin. 1997. kreće u zajedničku avanturu sa Caroline Herve iz koje proizilazi hit po imenu „Gratin Dapuhinois“ na Technics etiketi . Navode kako su se upoznali na žurci gde je „bilo njih desetak iz Grenobla koji su išli na žurke“. DJ Hella, vlasnika International Deejay Gigolo etikete, fascinira njihova zajednička traka i odlučuje da ih potpiše za svoju izdavačku kuću.
Pesma „Frank Sinatra“ sa izdanja „Champagne“ (1998) je postala ujedno himna electro-clasha i Love Parade u Berlinu, dižući ih na pijedestal scene u silovitom usponu. Sledeće godine utvrđuju svoju poziciju svojim electro-popom sa izdanjem „Intimités“ gde pokazuju da se radi o paru o kome će se dugo pričati. Njihov nastup je karakterisao dualtitet Miss „mačkice“ obučene kao domino dama, dok Hacker u pozadini ledeno hladno poliva masu svojim oštrim zvukom nakon koga je dobio naziv „producent iz senke“.
Hacker jer postao nadaleko poznat producent kome su se obraćali velikani poput Mark Almond, Fischerspooner, Air i Nizer Ebb. Na proleće novog milenijuma, izlazi njegov debitantski album „Melodies En Sous-Sol“, koji veliča zvuk New Ordera, Dopplereffekta, kao i hardkor PCP-a.
Njihov „First Album“ 2001. je pomerio granice za njih, pozicionirajući ih kao predvodnike electro-crash pokreta koji će naredne godine dostići svoj vrhunac. Njihov globalno poznati album fascinirao je umove poput Marilyn Mansona i Eltona Johna, dok je Karl Legerfeld kupio po kopiju albuma za sve svoje prijatelje pokazujući oduševljenje duom i njihovim konceptom. Ubrzo nakon usledili su svetski bukinzi sa konstantnim turnejama po Evropi i Americi. 2002. njih dvoje odlučuju da uzmu predaha od silnog hajpa i popularnosti, na samom vrhuncu njihove karijere.
The Hacker je odlučio da se posveti svojoj produkciji i ostane dosledan tituli producenta iz senke bez glamura, te izdaje 12” izdanja kao što su legendarni „The Beach“ za Mental Groove i „Dance Industria“ za Tiginu etiketu Turbo. Odlučio je da proširi svoj asortiman saradnika, te su usledile saradnje sa kultnim producentima Kikom, Alexander Robotnikom i Laurent Garnierom.
Ubrzo, krenuo je na put vođen bukinzima turneje po svetu kako bi počeo da prikuplja materijala za svoj novi album „Reves Mechaniques“. 2004. je godina kada sa svojim drugim albumom ulazi na francusku top listu najboljih albuma gde se četiri nedelje zadržao na 130. mestu. „Flesh and Bone“ je pesma koja je predvodila „mehaničke snove“ i koja je potvrdila njegov status predvodnika francuske tehno avangarde.
Nakon saradnje na drugom albumu i pesmi Masterplan, The Hacker i Miss Kittin nastavili su saradnju koja se odrazila na Carolinine uspešne albume „I Com“ I „BatBox“. „Hometown EP“ iz 2007. je izašao za Michelovu etiketu Goodlife, rezultirajući zajedničkom DJ turnejom koja je otpočela ispod mosta Pont Du Gard masivnom žurkom. Hacker i Kitten su prestavili svoj novi zvuk koji je zvučao elegantnije i modernije, ostavljajući za sobom stare perverzije electro-clasha po kojima su bili poznati.
„Two“, drugi album dua Hacker/Kitten, izašao je 2009. sa pesmama „1000 Dreams“, „PPPO“ i „Party in My Head“ u prvom planu. Drugi album je imao senzibilitet njegovog prethodnika, nove trake su davale dašak svežeg vazduha po pitanju kreativnosti, kao i osvrt na staru produkciju u kojoj su želeli da evociraju uspomene na prvi album. Turneja je ubrzo usledila koja je trajala do kraja 2010. kada je par odlučio da opet pauzira sa saradnjom.
2008. godine Hacker objavljuje CD/DVD kompilaciju „X“ kako bi proslavio deceniju od početka svoje karijere u usponu kao uspešan umetnik. Kompilacija sadrži snimke uživo, singlove i nove studijske trake. U ovom periodu upoznaje mladog Gessafelsteina za koga kaže da ga je podmladio u produkcijskom smislu, približavajući mlađoj publici Michelov zvuk. Francuski zvuk 2.0, pop muzika koja je počela da se krivi u raznim pravcima, kao i tech house koji je vladao svetom nisu bile njegov zvuk, te mu je drago da se pojavio neko čiji je uzor i koji je unapredio zvuk za koji se Amato zalaže: „U to vreme sam se osetio sam, jer vladavina tech housa i drugi francuski talas nisu ono što mi se sviđa.“ Amato nastavlja: „Era electro-clasha se završila. Tada se pojavio Mike i približio me publici koja nije znaa za mene. Nekad sam puštao svoju muziku publici ranga 30-35 godina, dok danas zahvaljujući Majku (Gessafelsteinu) imam priliku opet da puštam mladima od 20-25.“ Zajedno su osnovali Zone records gde gaje svoj francuski electro techno zvuk kome nema premca među kojima daju počast zvuku Maelstroma, Djedjetronica i Arnaud Rebotinia.
The Hacker je povratio veru u sebe kao pokrovitelj svog novog electro-pop talasa i 2014. izdao 2 mini LPa nazvana „LOVE/KRAFT“, gde je potvrdio svoju ljubav prema Depeche Modu i Kraftwerku, kao i svoje majstorstvo u produkciji vešto spajajući techno i italo disco.