Radio Volt: Scena elektronske muzike kod nas ne postoji

Recite nam za početak zašto ste odlučili da pokrene Radio Volt?

Radio Volt smo odlučili da pokrenemo kao jednu medijsku kuću koja će uticati na kreiranje scene elektronske muzike kod nas, za koju verujemo da ne postoji.

Naš cilj je formiranje medijskog prostora kod nas za prvenstveno domaće autore u kome će moći da pokažu sebe i svoj rad bez cenzure i kompromisa.

S druge strane, publici je stavljen veliki teret da se sama interesuje i otkriva kako izvođače tako i mesta gde će u toj muzici uživati. Takvih je dosta malo i na žalost imamo ogromnu fragmentaciju publike. Većina muziku sluša onako kako im se servira a čak i oni koje žele da istražuju i čuju nemaju puno kanala za to.

Razlog toga je što se promocija uvek radi od nule i izolovana je na izvođače i organizatora događaja. Drugi koji se iz toga izvodi je da nema stvaranja nove publike ili prelivanja stare.

Kako ćemo pokrivati širok spektar elektronske muzike želimo da svojim radom dovedemo do integracije publike njeno povezivanje sa izvođačima i autorima i usmerenje ka kvalitetu.

 

Zašto kažete da scena elektronske muzike kod nas ne postoji?

Postoj pojedinci koji se tom muzikom bave, postoje organizatori događaja, postoje klubovi, manje izdavačke kuće ali ono što ne postoji jeste kulturni prostor u kome su oni smešteni.

Scenu čine mnoge kompontente i akteri – od stvaralaca kao što su DJ-evi i producenti, izdavačke kuće do organizatora događaja, sub-kulturnih brendova pa i sama estetika ali scena se gradi na temeljima odnosa izmađu stvaralaca u konzumenata – ponude i potražnje.

Tu kariku čine mediji koji prenose ove informacije – magazini, portali, televizija… Oni grade potražnju, grade estetiku, grade publiku edukujući je i upućivajući je na sadržaj. Oni grade prostor u kome se sve ove aktivnosti odigravaju.

U Srbiji medijski prostor za elektronsku muziku ne postoji. Informisanje publike se svodi na individualne napore samih izvođača, klubova i organizatora događaja. To smanjuje mogućnost “prelivanja” informacija pa tako konzumeri nemaju mnogo mogućnosti da otkriju nove izvođače, nove događaje i novu muziku.

Radio Volt je medijska kuća koja će nastojati da svojim angažmanom premosti jaz između ovih fragmentisanih aktera i sintetiše ih u scenu. To će učiniti tako što će omogućiti kako fizički prostor (studio) za proizvodnju sadržaja tako i kanal za plasman tog sadržaja.

 

Pored toliko žurki zašto misite da publika nema mogućnost da čuje novu elektronsku muziku?

Industrija “provoda” u koju ćemo uvrstiti noćne klubove pojedinačne žurke ali i velike festivale ima komercijalni cilj – da prodaje karte i piće. Samim tim svoj program usmeravaju ka tome i vremenom se gubi kvalitet iz vida ili skroz napušta niša elektronske muzike. Brojni klubovi koji su svojevremenom bili legendarni po svojim događajima više ne postoje što je slučaj i sa festivalima ili se jednostavno uskraćuje prostor široj elektronsoj muzici.

Kako je to cilj, onda tu nema prostora za manje afirmisane izvođače, puca se na pretežno strana imena, a domaća koja su poznata se stalno ponavljaju jer se ide na sigurno.

 

Koji je koncept radio Volt-a, odnosno šta ćete imati na programu gde vas možemo čuti, koliko učestalo itd?

Kako većina našeg stanovništva još uvek najviše sluša muziku putem Youtuba, i kako je video sadržaj dana jako bitna komponenta, odlučili smo se da naš program tu i emitujemo. Zovemo se radio jer smo želeli da svojim imenom stavimo do znanja da je nama zvuk prioritet i program će biti radijskog formata.

Otvorili smo studio u Beogradu koji ima otvorena vrata za sve žanrove elektronske muzike i svakoga ko želi da prezentuje sebe i svoj rad. Za početak snimamo setove DJ-eva i izvođača koje možete gledati premijerno Nedeljom u 19h.

Kasnije kada se okupi dovoljan broj gledalaca imamo u planu livestream-ove koji će biti interaktivnog karaktera, intervjue, prenose žurki i još mnogo toga.

Naš program i koncept rada smo usmerili ka rešavanju ovih problema o kojima smo pričali.

  • Autori (DJ-evi i producenti) će imati pristup ovoj bini da prikažu sebe, svoju muziku i svoj rad ne kompromitujući i prilagođavajući svoje muzički izraz.
  • Činjenicom da će ovi radovi biti plasirani na jedinstvenom kanalu, to će dovesti do toga da imaju veći domet i vidljivost ka novoj publici. Doći će do prelivanja slušaoca.
  • Publika će imati priliku da saznaje i otkriva novi sadržaj, nove autore i ostane u toku sa poslednjim dešavanjima na sceni. Takođe izgradiće prisniji odnos sa izvođačima.
  • Organizatori događaja imaće priliku da prenesu utiske sa istih i time osiguraju veći broj posetilaca na narednim.
  • Neafirmisani autori će imati kanal za afirmaciju i plasiranje svoje muzike.
  • Kako je Radio Volt usmeren na slušanost i gledanost a ne na prodaju karata kvalitet sadržaja će biti apsolutni kriterijum.
  • Osiguraće se kontinuitet u radu otporan na restrikcije, nezavisnost od programa klubova i njihovog načina poslovanja.

 

Šta je dalje u planu za vas?

Sada smo imali prvo snimanje van studija 19. juna. Iznajmili smo splav za ove potrebe i napravićemo strim od preko 3 sata u kome će ušestvovati Popi Divine, Alex Bojovic i Derek West.

Ovaj događaj je bila super prilika da otvorimo vrata za saradnju sa sponzorima i parnerima pa su tako ovaj događaj podržali Heineken, pivara Kabinet. 2 Tales gin, brend LKLDKL, aplikacija Go Out a za ketering je bila zadužena Glazura krofne.

Nastavićemo sa ovakvim manifestacijama tokom leta pa tako u planu imamo još razne zaniljive lokacije i saradnje. Studijske setove radimo redovno tako da idemo korak po korak i širimo svoj program u skladu sa kapacitetima. Za sada smo ugostili već 11 autora različitih žanrovskih i tehničkih pristupa, preneli jednu žurku kolektiva Traka iz kluba Drugstore i organizovali ovaj događaj.

Snimak celog događaja će se naći uskoro na našem Youtube kanalu.

 

Šta biste rekli za kraj?

 Za kraj bih želeo da se zahvalim vama na ukazanom prostoru da pohvalim vaš dosadašnji rad. Upravo je to ono gde želimo da se dopunimo u sadržaju i zajedničkim snagama doprinesemo istom cilju.

Autorima želim da poručim da su im vrata otvorena i da nam se slobodno jave putem instagram stranice za termin, a publici da ih čeka svašta nešto zanimljivo i da nas zaprati na našem Youtube kanalu.