Zlatnichi dolazi iz Sarajeva. U tehno vode uplivao je 2003. nakon slušanja seta Pascal Feos-a. Prošao je fazu minimala, techna, techhouse-a, što se na kraju pretvorilo u jednu fuziju, koja se može nazvati modernom tech muzikom. Produkcijom se bavi već 4 godine. Prvo izdanje, “Serious Damage EP” za Noexcuse records, izašlo je 23.02.2015. godine i pokazalo se kao veoma uspešno. Nakon Marca Carole koji je puštao traku “Serious Damage” na svim većim festivalima i događajima na svetskoj underground sceni, usledila je podrška i od drugih velikih izvođača kao što su Monika Kruse, Leon, Stefano Noferini, Nic Fanciulli i mnogi drugi. Nakon toga slede izdanja za Azul Tunes, Mushroom Smile, Expectancy Records. Nedavno je izdao ploču na vodećoj etiketi Moon Harbour. U nastavku pročitajte moj razgovor sa Zlatanom.


Ćao Zlatane, zahvaljujem ti se na izdvojenom vremenu. Kakvi su bili tvoji počeci u Sarajevu? Kako si se snalazio za muziku, žurke, šta si slušao tada? Kakva je bila scena u tvom kraju i okolini?

Nema na čemu, hvala Vama! Svojim snalascima za muziku dugujem i neka životna poznanstva i prijateljstva. Soulseek je bio nepresušni goldmine nekomercijalne muzike u tom periodu. Postojale su tzv. 0day grupe, u početku vinyl ripovi, a kasnije i digitalna izdanja svega što je izlazilo. Labeli kao što su Moon Harbour, Trapez, Minus, Perlon bili su stalni u mojim playlistama. Svirke nisu bile česte u tom periodu, 2005. pa nadalje, ali sam se svejedno trudio da u svakoj narednoj vrtim druge trake, nova izdanja… Ljubav prema muzici je bila prejaka da bi me ovakva, ili onakva scena u Sarajevu, odvojila, ili približila elektronskoj muzici. Jednostavno, strast i ljubav su jednako rasle svakim danom, nevezano za to da li je bilo žurki u proteklom periodu.

Ovog leta te očekuje puno nastupa, a nedavno si potpisao za n22 Bookings, možeš li nam reći više o tome?

Da, sve se odvija jako brzo za mene, ali najiskrenije govorim da, samo kad radiš nešto u nastojanju da to odradiš najbolje što znaš i možeš, uz strast i ljubav, bez očekivanja da za to dobiješ bilo kakav materijalni benefit, stvari se dešavaju same od sebe. Da, od nedavno imam i menadžera, Alberto Bragado, Madriđanin koji živi u Londonu, founder u n22Bookings, a inače i menadžer Dennis Cruza, Reelowa, i još nekih rastućih imena u svijetu undergrounda. Jako se zainteresovao za moju muziku, i nakon Skype razgovora, odlučio sam prihvatiti ponudu. Vrijeme mi je, a i spreman sam imati nekog ko će zastupati moje interese na većoj instanci, nekog sa dobrim kontaktima, jer iako je muzika na prvom mjestu, vani je more pretalentovanih producenata i di-džejeva koji čekaju svoju priliku, a samo mali mali dio njih će dobiti priliku pokazati svoj vibe na najvišem levelu.

Kako provodiš slobodno vreme kada muzika nije u pitanju?

Svoje slobodno vrijeme nastojim provoditi u prirodi, koliko i kad god mogu. Veliki sam ljubitelj tenisa i snookera, filmova… Izlaske vikendom, dnevne kafe, zamijenio sam vremenom utrošenim na stvari koje mi mogu donijeti život za koji radim, naporno neki bi rekli, ali ipak ja to ne smatram radom niti poslom. Govorim to spram ogromne ljubavi i strasti za muzikom.

Nedavno je izašao tvoj novi EP “Bag Dad”, primetila sam da su mnoga imena svetske elektronske muzičke scene bacila pik na tebe i tvoju muziku, Marco Carola već godinama vrti tvoje trake na najvećim dešavanjima. Kako se osećaš povodom toga?

Nisam očekivao tako veliki support u promo periodu… Marco mi je dosta pomogao jer je moje ime učinio vidljivijim, a time privukao pažnju nekih većih labela, promotora, producenata itd.. Zahvalan sam mu zbog toga, ali moj fokus sada su neke druge stvari. Ljudima se sviđa moj vajb, i to je nešto što katalizira moje emocije, razmišljanja, fokus.. Momci iz Zinc Recordsa, labela iz Manchestera na kom je izasao “Bag Dad EP” su uradili odličnu promociju i stvarno mi je zadovoljstvo raditi sa ljudima u kojim osjetim istu strast za muzikom koju i sam osjećam.

Kako bi mogao da se opiše zvuk Zlatnichija? Šta je uticalo na stvaranje tog zvuka?

Dosta toga je uticalo na oblikovanje mog produkcijskog puta. Bukvalno hiljade i hiljade preslušanih traka, neprespavanih noći istraživajući Ableton, razočarenja kada naspavan otvorim projekat koji sam radio čitavu noć. Veliki uticaj na groove ima muzika iz 80ih i 90ih. Izvođači kao George Michael, Michael Jackson, Prince, Freddie Mercury, Pet Shop Boys i mnogi drugi su uticali na oblikovanje groovea koji se osjeti u mojim trakama. Jako volim jazz drumove i perkucije jazz roda 🙂

Tvoja ploča je nedavno izdata od strane prestižne etikete “Moon Harbour”. Kako je došlo do toga?

Da, to je stvarno nešto vrijedno spomena na bilo kom levelu. Moon Harbour je već godinama u top 10 charted labela prema Resident Advisoru. Sve se odigralo brzo. Nakon što me Matthias Tanzmann kontaktirao poslije testiranja trake, sa zahtjevom da mu šaljem sve što uradim jer mu se jako dopada moja muzika, iskoristio sam priliku da pitam ima li mjesta na njegovom labelu za “Is That Jackson”. Nakon office meetinga Moon Harboura krajem januara, javio mi je da je traka prihvaćena. Rečeno mi je da će izaći na EPu zajedno sa imenima kao što su Detlef, Andrea Oliva.. Obzirom da je moje prvo izdanje izašlo prije tek nešto više od godinu dana, jako sam zadovoljan kako se stvari odvijaju. Ploča je već u prodaji, navalite 🙂

Kakva nas izdanja očekuju u narednom periodu?

Nakon Moon Harboura, moraću oprezno birati etikete za koje izdajem svoju muziku. Ono što je već zakazano jeste 3tracker EP na Audiojah labelu, remix za Manuel De Lorenzija na Pild Recordsu, zatim remix zajedno sa Wadeom na Malicious Smile Records i moj povratni EP na matičnom labelu NoExcuse. Ono što se moze očekivati iza ljeta su izdanja na većim etiketama, poput EPa na Moon Harbouru, Saved Records, Solid Grooves …

Prošli vikend si svirao u Torinu, kako ti se svidelo?

Talijani su stvarno sjajna publika. Poslije Vojvodine, definitivno publika koja me najviše oduševila. Čitav aranžman je bio odličan, prostor gdje se održavala žurka (open air), talijanska hrana, energija, i način kako doživljavaju muziku me stvarno oduševio. U septembru sam opet bukiran od strane iste organizacije, ovaj put u jednom klubu u Torinu.

Sledeća stanica ti je gig u Štutgardu. Prvi put ćeš svirati tamo? Očekuješ dobar feedback od nemačkih klabera?

Da, Stuttgart i Cue Club, koji važi za jedan od najboljih underground klubova u gradu. Drago mi je da je moja muzika popularna i u Njemačkoj, jer znamo svi koliko su sitničavi u vezi toga. Imam informacije od kolega da je publika sjajna, a sviraću trosatni set od 3 do 6, a nakon toga 3 sata afterhours, obzirom da žurka traje do 12 popodne. Volim svirati duže setove, jer tad obično pokažem sebe u najboljem svjetlu, odnosno uspijem razmijeniti energiju sa publikom na pravi način.

Send this to a friend