Gost četvrtog izdanja emisije Belgrade Intro bio je MKDSL. Prepoznatljiv stil koji Marko Milošević prezentuje pun je pozitivne energije i specifičnog smisla za humor, tako skoro 20 godina. Za svoj izbor muzike kaže da je to „inteligentna plesna muzika“.

MKDSL je DJ i producent, performer i glumac, član benda, predavač, gastronom, bacač frizbija i car.

Srđan Žikić je sa njim razgovarao o tome ko je uticao na njegov jedinstveni muzički pravac, o povratku live act–a, sceni i dešavanjima koja će se desiti ovog proleća u Beogradu.

 

Na početku, koliko je Lori Anderson uticala na tebe, koja je pionir elektronske scene i koja eksperimentiše sa muzikom, koristi hardvere, čak je izumela neke instrumente?

“Sa Lori Anderson sam imao susret u nekom ključnom periodu muzičkog razvitka. Drugar je puštao u nedogled da se vrti, imao je kasetofon koji sam obrne traku kada dođe do kraja. Nekako mi se uvukla pod kožu, na Lori Anderson su muzičke reakcije razne. Ili je voliš ili je ne voliš, to se u stvari može reći za bilo koju muziku, ali ona ima neki specifičan šmek zato što i dalje uspeva da kroz svoj izraz ostane sveža i posle toliko godina. Ona nije direktno uticala na mene na tom planu, ali jeste podsvesno. Ona koristi glas da priča priče i menja ga u real time da bi ušla u ulogu, to mi se sigurno zakačilo kao jedna od divnih stvari koja može da se postigne sa živim izvođenjem i glasom unutar muzike”.

Koliko je tadašnja beogradska scena uticala na tvoje formiranje, Linear Draft, DJ Le Piaf, Kozmik?

“To su moji muzički roditelji. Sada se muzika konzumira tako što odeš na Youtube pa klikćeš next, oni imaju algoritme koji se adaptiraju na tvoj ukus, svaka sledeća pesma ima veze sa nečim što ti se nekad svidelo. Ranije je to bilo mnogo direktnije. Dođe mi komšija Vlada, DJ Le Piaf, kaže – poslušaj ovo, svideće ti se.

Dizajn zvuka je imao dugo primat u muzici, ali sada vidim da se muzika vraća živoj izvedbi. Sve je više hibridnih projekata koji spajaju gitare i elektroniku itd”.

Gde si prvi put nastupio?

“Ne mogu da se setim. Ili je Egzil ili Fest.

Tvoje mišljenje je da sledi veliki povratak živom izvođenju muzike, dokle smo stigli sa tim na beogradskoj sceni i šta misliš o DJ nastupima danas?

“Distanciram se od DJ nastupa i prestao sam da nastupam kao DJ baš iz razloga jer je sve to postalo jako lako i jako dostupno. Meni je potrebno dva sata da provedem sa nekom osobom da bi ta osoba postala dobar DJ, ako se zadržimo u svetu elektronike i sync-a.   Postati DJ nikad nije bilo lakše. Što se scene live izvođača tiče, dobri smo. Pojavilo se mnogo sprava. Tehnologija omogućava da si mnogo lako DJ. U isto vreme premošćava veliku stvar, a to je naporan muzički trening, koji nekom omogućava da se muzički izrazi. Sada, uz pomoć ajpeda, ja mogu da sviram kao da sam svirao duže nego što jesam u životu. Na live act – ovima ja koristim ajped i ja zvučim i kao odličan perkusionista uz to. Ono što nam tehnologija omogućava je vremenska i notna kvantizacija, to znači da ispravlja pogrešne poteze i pravi od njih prave. Zvuči kao da je varanje, prečica, ali zar nije umetnost samo način na koji neko može da se izrazi. Ako ja mogu da se lakše izrazim uz pomoć tehnologije, da li ima veze koliko sam vremena proveo udubljujući se u materiju, ako je krajnji rezultat dobar. Na žurci nikog nije briga da li neko pušta sa telefona ili komplikovanog setup-a. Ako je dobra količina zabave, šta je izvor tog zvuka, to nikog ne zanima”.

Reci nam kako vidiš intro set, kažeš da je to ispit na kojima mnogi padnu jer ga shvate kao poligon za dokazivanje?

“Upravo zato što imamo predostupnost DJ kulture, neki ljudi postaju DJ evi koji se ne udubljuju u materiju. Ti imaš svojih pet minuta, pa se trudiš da pokažeš najbolje što si spremio kod kuće. Nekad to najbolje nije najbolje u određenom trenutku. Mora da postoji kontakt između izvođača i publike. Žurka mora da ima svoj tok. Niko ne dolazi sa namerom da upropasti žurku, nego jednostavno skliznu u svom entuzijazmu. Ako imaš pripremljen set, problem je što nemaš pripremljene reakcije publike. Treba da postoji svest o tome šta je intro. TI si neko ko treba da napravi lep uvod u žurku, ali ne i da smaraš namerno kako bi ovaj posle tebe pokidao. Klizavo je to, nema tačnog recepta, nekad i ja omanem. Bitno je da imamo svest o toku žurke”.

Ko su producenti, DJ evi i artisti koje pratiš i slušaš?

“Dugo godina sam imao emisiju na radiju, a dok sam se bavio time po osam sati dnevno preslušavao sam novu muziku. Sad sam tu energiju usmerio na kreaciju. Mnogo više radim u studiju i nemam kad da slušam druge. Najviše slušam sebe. To je čudan svemir. Ako provodiš vreme u svom muzičkom sistemu, stvaraš sopstveni izraz koji može da bude mač sa dve oštrice. To može da te udalji od drugih ljudi, jer ti sam u tvom svemiru možeš lako da odlutaš na neke strane koje ljudi ne mogu da isprate. Postoji jasna forma koja prati muzički izraz u poslednje vreme, a ne znam da li ja pratim tu formu”.

Koja dešavanja spremaš za ovo proleće u Beogradu?

“U baru “Mladost” utorak veče biće posvećeno isključivo live izvođačima. Ideja je da se scena ojača, da dobije svoje veče, samo ljudi koji se bave live izvođenjem sopstvene muzike dolaze u obzir. Imamo dobru scenu, dovodićemo proverene autore ali i mlade umetnike koji se bave live act-om”.

Za kraj, ne manje bitno pitanje, da li je tvoja bivša devojka vratila nakit tvojoj majci?

“To su teške reči. Vansudska potraživanja su se dogodila, poravnanje je na pomolu, a sve to će rezultovati jednim remiks izdanjem”.

Send this to a friend