Ovaj novembar ostaće upamćen kao mesec najjačih žurki i rejvova 2018. godine! Od prvog do poslednjeg vikenda, naređala su se ozbiljna i kvalitetna imena koja će posetiti Beograd, a jedno od njih je tvorac kultnog pravca elektronske muzike Techno Body Music i rezident kluba Berghain, Terence Fixmer. Francuskom hardware live maestru pridružiće se mladi holanđanin u usponu Remco Beekwilder koji je posebno pozvan zbog svog intenzivnog tehno zvuka kojim je razneo podijume festivala Awakenings i kluba Tresor, a koji će ovog puta pružiti nezaboravni set posetiocima prvog rejva ekipe Polygon.msc u klubu Drugstore u petak 9. novembra. Domaću podršku pružiće Mihajlo i Mudrost koji spremaju specijalni hibridni set, dok će beogradski duo brÅk uvesti publiku u pravo tehno divljanje. Ulaznice se prodaju po trenutnoj ceni od 1190 dinara na blagajnama servisa Gigstix i DD Tickets.

Mihajlo je precizno definisao sopstveni muzički stil od samog početka svoje karijere, i može se opisati u jednoj rečenici: tehno u svim oblicima i formama. Nikada se nije okrenuo komercijalnoj muzici, ostajući veran svom underground zvuku koji je oduvek voleo da sluša. Odmah je naišao na odobravanje publike u celom regionu, i počeo je da svira u najpopularnijim klubovima i na festivalima, kao što su: Akademija, Energija, Plastic, The Bassement, Soul, Aquarius, EXIT FESTIVAL i Lovefest među brojnim ostalim. Žudnja za konstantnim napretkom, i želja da podeli svoju muziku sa publikom, naterala ga je da sa lokalne pređe na svetsku scenu.

Mihajlo je nastupao u nekim od najpoznatijih tehno klubova u Evropi: U60311 (Frankfurt), Ministry Of Sound (London), Sullivan Room kao i u mnogim underground mestima u Italiji, Mađarskoj, Austriji, Švajcarskoj, Španiji, Engleskoj, pa čak u SAD. Poslednje dve godine redovno nastupa u Milanu, na čuvenoj Street Parade, kao i na žurkama u toku Sonar festivala u Barseloni. Njegovi setovi su dugi, raznovrsni, mračni, minimalistički, ponekad sirovog zvuka, i uvek su u sintezi sa činelama i dinamičnim perkusijama. Cilj mu je da se poveže sa publikom i podigne atmosferu na viši nivo, stvarajući gotovo nevidljivu razliku između nastupa uživo i digitanog DJ-inga.

Potpomognut svojim bogatim iskustvom i željom da beogradsku tehno scenu ucrta na svetsku mapu, stvorio je HEAR IT. FEEL IT. MOVE IT., organizaciju koja se bavi planiranjem i realizacijom tehno žurki. Popričali smo sa Mihajlom o njegovoj organizaciji HFM, žurkama u inostranstvu i zašto se reč tehno toliko zloupotrebljava.

Kako je nastao Hear it. Feel it. Move it.?

HFM je nastao kao potreba da Beograd dobije svoje techno klupsko veče na kojem bi, pored lokalnih, nastupali i strani DJ-evi. Moj brat, par drugara i ja smo osmislili brend koji po našem mišljenju najbolje oslikava svrhu techno muzike: čujete je, osetite i ona vas natera da se pokrenete. U to vreme, 2009/2010 je bilo jako teško organizovati takve žurke. Nakon nekoliko uspešnih žurki, ja sam rešio da napravim pauzu (što se organizacije tiče) i da se posvetim nastupima u inostranstvu. HFM se može pohvaliti da je prvi u Srbiji ugostio DJ-eve kao što su Perc, Rebekah, Inigo Kennedy, Pfirter, Kr!z, Monoloc, Dax J, Par Grindvik, Edit Select, Jonas Kopp i slične.

Nastupao si često inostranstvu. Kakve su žurke preko?

Da, imao sam prilike da radim često u inostranstvu i mislim da postoje razlike između žurki na našim prostorima i onima preko. Neke od razlika su da je tamo akcenat na muzici, klubovi imaju kvalitetno ozvučenje i ljudi odlaze na žurke prvenstveno da bi se zabavili i opustili. Čini mi se da je u Srbiji postalo moderno da se bude „underground“, previše se pažnje obraća na socijalne mreže, fotografisanje, a to prosto ne ide jedno sa drugim, jer muzika trpi na taj način.

Da li može da se živi samo od muzike u Srbiji?

Ako mislite samo od DJ-inga, mislim da ne može, ali opet to sve zavisi u kakvoj je ko
materijalnoj situaciji. Ja sam do pre 3 godine bio zaposlen u jednoj inostranoj kompaniji koja ima predstavništvo u Beogradu, radio sam tamo 10 godina na vrlo odgovornoj poziciji i otprilike u isto vreme kada sam napustio posao zasnovao sam i porodicu, život mi se promenio za 180 stepeni 😀 . Smatram da čovek ne može da bude suštinski srećan ako ne prati svoju intuiciju i ne pokuša da radi ono u čemu se pronalazi. Ja sam se pronašao u techno muzici i svemu što ona podrazumeva.

Kako uspevaš da multitaskuješ između uloge porodičnog čoveka, producenta i putujućeg
di-džeja?

Potrebna je dobra organizacija, koja moram da priznam meni ne manjka, s obzirom na
veliko radno iskustvo. Napravio sam sistem kao u nekoj maloj kompaniji, gde postoji vreme za produkciju, pripremanje novih žurki, odgovaranje na mejlove, preslušavanje promo-a, itd. Pored gore navedenih obaveza svakako je prioritet vreme koje provodim sa porodicom, zato sam trenutno manje na putovanjima, ali vreme za produkciju mora uvek da postoji i to je nešto što mi u ovom trenutku pričinjava zadovoljstvo, naime vrlo uskoro mi izlazi EP potpisan za jednu istaknutu techno etiketu, na izdanju će biti 3 moje autorske trake i remix jednog poznatog DJ/Producenta iz Berlina.

Kad smo kod produciranja, šta je za tebe tehno?

Techno je za mene malo širi pojam, to je repetativna muzika u kojoj preovladavaju tamniji tonovi, sirove perkusije i minimalno vokala. Moje mišljenje je da techno ne mora da bude brzog ritma i 4/4 šablona, već broken beat i sporije numere mogu zvučati isto jako interesantno i hipnotišuće. Alva Noto, Edit Select, Byetone, Robert Lippok su vrhunski izvođači koje trebate da čujete.

Zašto se reč tehno danas zloupotrebljava?

Teško pitanje, na primer mogu da primetim da se to dosta kod nas radi. Organizatori žurki, promoteri, čak i sami producenti i DJ-evi koriste termin techno, da bi se bolje pozicionirali, jer je techno u današnje vreme dosta popularan. Mislim da se na taj način uništava scena, ljudi se dovode u zabludu, jer zamisli recimo, da za jazz muziku kažemo da je to rock & roll, jednostavno ne ide. Techno ima svoje mesto i tačno se zna šta je. Za mene je to, na neki način životna filozofija, a ne trend ili hajp.

Kakav nastup spremate Mudrost i ti za Polygon rave?

Mudrost i ja ćemo imati priliku da predstavimo publici specijalan hibridni live set. Zamisao i koncept nastupa je da kombinujemo našu produkciju sa trakama drugih producenata koristeći dve miksete, dva laptopa, dve drum mašine, razne eksterne efekte i MIDI kontrolere. Dođite u beogradsku techno katedralu, jer biće mračno, trippy, repetitivno, jer biće techno.

Zašto voliš Drugstore?

Klub Drugstore je sve ove godine sinonim za underground na našim prostorima. Bez sponzora i bilo kakve finansijske pomoći uspeli su da se pozicioniraju kao jedan od ozbiljnih brendova klupske kulture u Evropi. To nije lako nigde u svetu, a pogotovo ne nekom iz Srbije. Posebna stvar je nastupati tamo, jer sam ambijent/prostor dozvoljava da muzički idete u takve širine koje su nezamislive na ovim prostorima, a meni kao umetniku to je jako bitno, ta sloboda je neprocenjiva.

Mihajlo će nastupiti u petak, 9. novembra u klubu Drugstore na prvom rejvu ekipe Polygon.msc koji predvode Terence Fixmer i Remco Beekwilder.

Send this to a friend