Doajen nemačke i svetske house i techno scene, Steve Bug u petak, 19. avgusta, u beogradsku Barutanu donosi novu muzičku selekciju, koju će ovog puta predstaviti pod otvorenim nebom. Jedan od omiljenih likova ovdašnje publike, kojem je Beograd nezaobilazna stanica na planetarnim putovanjima, nastupiće u okviru žurke zagrevanja za predstojeći Apgrade Weekend koji će i ove godine ugostiti neka od najtraženijih imena svetske elektronske scene kao što su neprikosnoveni vladar Resident Advisor liste Dixon, najtraženiji svetski DJ tandem Tale of Us, „live techno“ majstor Recondite, te elektro-heroina Miss Kittin. Domaću podršku za Steva Buga  19. avgusta pružiće Kristijan Molnar i Vlada Janjić, a ulaznice za žurku „Prepare to Apgrade“, prodaju se na blagajnama Eventima po pretprodajnoj ceni od 600 dinara.
„Džentlmen tehna“, kako ga je nazvao prestižni Resident Advisor, važi za jednog od omiljenih DJeva i producenata na planeti zahvaljujući skladnoj fuziji ritma i bas linije gde uz istančan ukus i veštinu punu finesa jednako pokreće zahtevne poznavaoce elektronske muzike i one kojima je njegovo ime sa punim pravom sinonim za odličan provod. Iz svoje baze u Berlinu putuje kao favorit na sve važnije svetske festivale među kojima su HYTE, BPM i Nuits Sonores, ne zaobilazeći pritom odabrane klubove Space, Watergate, Pacha, Panorama Bar i mnoge druge. Odgovoran je za esencijalnu miks seriju po imenu „Bugnology“, dok su njegovi uvaženi miksevi za Cocoon, Fabric i Fuse smatrani za bisere elektronskog izdavaštva.
Pored etiketa koje odišu aromom prefinjenosti, Audiomatique i Dessous, Steve je takođe i vođa legendarne Poker Flat kuće koji je uz imena Trentmoller, John Tejada, DJ T, Nico Lahs (Nicolas Jaar), Alex Niggemann, Daniel Dexter, Mihai Popoviciu, Mathias Tanzman, Vince Watson, Mark Henning, Martin Buttrich, Martin Landsky, pozicionirao ovu diskografsku kuću na globalnom nivou kao jedan od glavnih izvora savremenog hausa. Nakon skoro dve decenije postojanja i 176 izdanja, Poker Flat je jedna od najuticajnijih etiketa čiju dugovečnost može da zahvali svom neprikosnovenom kvalitetu koji održava od samog početka.
Uspeli smo da popričamo sa Stivom pre njegov nastup na novom Apgrade događaju gde nam je objasnio zašto današnji festivali imaju generičke lajnapove, koliko je istraživanje novih izdanja i umetnika bitno i koliko je zapravo teško voditi jednu ozbiljnu izdavačku kuću.

 

Jedan si od najtraženijih DJeva na svetu. Ipak, ne hvališ se hajpom koji generišeš i pri tome stvaraš vrhunsku i prefinjenu klupsku muziku. Kako si to uspeo?

Nažalost, ne mogu da ti odogovorim na to pitanje, možda je do moje ličnosti ili mog muzčkog ukusa, ali stvarno ne znam. Jednostavno je tako.

 

Pored svoje kultne etikete Poker Flat, vodiš još četiri izdavačke kuće, među kojima su Dessous i Audiomatique. Primetio sam da dosta početnika osniva svoje etikete zbog različitim ciljeva, ponekada i zbog pogrešnih. Možeš li da objasniš koliko je teško voditi uspešan lejbl, koliko teškog rada je uključeno i da mi misliš da bi to trebalo da bude shvaćeno olako?

Posmatrajući konstantno stvaranje novih etiketa u meni budi pitanje motivacije iza pokretanja nekog lejbla ovih dana. Postoji mnogo dobrih razloga da se osnuje neka kuća, ali ako zapravo nemaš neku ideju kakvu muziku želiš da izdaješ i sa kakvim artistima želiš da saradjuješ, to nema nikakvog smisla. Smatram da najbolji razlog da se danas pokrene lejbl je saradnja sa par prijatelja koji imaju sličan pogled na muziku ko vi, a poželjno je da imaju svoj jedinstveni pečat. Nešto što ne upada u šablone već postojeće etikete i nešto što ne bi mnogi objavili. Tako stvoriš svoju kuću sa unikatnm elektronskim sadržajem, a siguran sam da će biti ljudi koji će te podržati i ceniti to što radiš. Tokom godina ćeš gubiti umetnike, ali ćeš osvojiti nove. Imaj u vidu pravac u kome želiš da ideš, i najbitnije, pokušaj da održavaš kvalitet izdanja što je moguće viši. Nikad ne izdaj nešto samo zato jer nemaš šta drugo da izdaš. Umesto toga, sačekaj sledeću prikladnu traku i ostani iskren prema svom početku. Nemoj menjati zvuk zbog trenda. Imaćeš svojih uspona i padova, ali na duže staze- isplatiće se.

 

Jedan si od onih koji „kopa“ po pločama u potrazi za novim biserima. Koliko je važno za DJa, pa svakoga, da istražuje novu muziku? Da li misliš da ti to može pomoći da naučiš i evoluiraš na neki način?

Sigurno! Otkrio sam mnoge velike umetnike u skorije vreme kopajući po muzici. Ako se držiš par prijatelja koji ti šalju svoja promotivna izdanja, završićeš u krugu neprekidnog ponavljanja. Da bi svirao dobar DJ set potrebna ti je biblioteka stilova. Samo tada možeš stvoriti velike momente i odvesti ljude na muzičko putovanje. Ne razumeju to mnogi DJevi danas.

 

Lajnapovi danas su postali generički, gde je većina artista sa velikih festivala prekopirana na raspored drugog festivala slične sorte. Zašto je to tako?

Pa, ne znam tačno zašto je to tako, ali ovo je moja premisa. Postoji nekoliko velikih buking agencija. Ako upravljaš festivalom i želiš da bukiraš neko njihovo veliko ime, moraćeš da bukiraš jednu celu binu , ako ne i drugu kako bi kroz njih dobio artista kojeg tražiš. To ne ostavlja mesta za druge artiste. Još jedan razlog je što ceo svet elektronske muzike daje previše pažnje glasanju za DJeve u određenom internet magazinu. Tako da, ako želiš da vodiš uspešan festival trebalo bi da bukiraš najboljih 20 DJeva i to je ono što većina promotera radi. Ne radi se o tome da li je neko dobar DJ danas, već koliko si jako ime, nebitno kako si postao popularan. Ja to zovem „Trump fenomen“. Ali se ozbiljno pitam koliko će još godina ljudi slušati iste artiste koje već godinama slušaju, i da li će ih ikada to smoriti. Postoji toliko odličnih umetnika koje treba istražiti. Zašto konstantno slušati istih 25- 50 DJeva?

Foto: Marie Staggat

Foto: Marie Staggat

Rekao si da ne želiš da praviš novu „Loverboy“ traku. Možeš li objasniti šta je za tebe stvaranje nove muzike? Da li unapred imaš isplaniran put rada ili prepuštanje trenutku u kome si?

Za mene je sve u eksperimentisanju sa gruvovima, zvucima ili sintovima dok ne osetim da se dešava nešto vredno rada. Nekada može biti raspoloženje koje pokušavaš da pretočiš u melodiju, ali na kraju treba biti hipnotišuće i da te tera na ples. Ali svaki put je drugačije.

 

Da li nam možeš reći nešto o muzičkom fokusu iza uspavanog „Traffic Signs“ i najsvežijeg „Apes Go Bananas“ aliasa? Koje su priče koje pričaš njima?

Pod Traffic Signs izdajem veoma proste trake, uglavnom koristeći jednu liniju sintisajzera koju dupliram ili utrostručujem drugim zvucima dok gradim aranžman oko toga. Nažalost, ne mogu da sednem i kažem: „ Hej, danas ću da napravim novu traku za Traffic Signs“. Desi se ili ne. Apes Go Bananas projekat i etiketa su naš osvrt na oživljavanje klasičnog hausa. Zabavan je projekat i izdajemo samo na vinilu. Naš drugi EP će biti izdat na početku oktobra.

 

Manje je više. Kako bi opisao lepotu koja se krije iza ove izreke i koliko je teško stvoriti to u realnosti?

Nekada može biti jako lako. Jer određene trake jednostavno ne zahtevaju dodavanje dodatnih zvukova na one koje već poseduju. Napraviš jednostavan aranžman i gotov si. Ali kao što sam rekao, stvari se dese i ne mogu da ih planiram unapred. Neke trake traže novi sloj ili dodatnu sint liniju, ili više bubnjeva, ili šta god, dok neke druge rade sasvim dobro bez ikakve potrebe za dodatnim sadržajem. Generalno se trudim da zadržim samo najbitnije stvari umesto dodavanja novih zvukova. Pokušavam da učinim da svaki zvuk „radi“.

 

Što se tiče tvojih nastupa u Beogradu, rado se sećamo tvojih dolazaka. Publika obožava tvoj zvuk ovde. Kako ti se čini atmosfera kad nastupaš ovde?

Srećan se što se vraćam, i stvarno mogu da osetim zahvalnost publike kada sviram u Beogradu. Odličan je osećaj, kao da dođeš kući ljudima koji te razumeju, kao i sve što želiš da im kažeš.

 

Koja te je traka „oduvala“ u poslednje vreme?

Nažalost nema toliko različitih traka u poslednje vreme od ostatka izdanja, Ali jedan traka koju baš gotivim je Deetronov remix koji je uradio za Honey Dijon objavljen za Classic recordings. Veoma prosta, veoma funkcionalna i veoma dobro radi posao ako izgradiš set do nje. Volim da sviram stvari do kojih treba izgraditi set. To je onaj trenutak kada treba da razmišljaš par traka unapred, kako da dođeš dotle, kako bi odgovarale tvom setu. Još jedna stvar koja je izgubljena tokom godina…

Send this to a friend