Pre nekoliko meseci, subotne večeri sredinom maja, sablasna, užasna grupa lovaca na konjima je iz podzemnog sveta stigla u Beograd. Pod crvenim svetilma unutrašnjosti kluba 20/44 ispričana je priča o Die Wilde Jagd (The Wild Hunt). Naravno, to je samo nemački narodni mit koji su Ralf Beck i Sebastian Lee iskoristili za ime svog benda, ali svakako je povezan sa muzikom koju sviraju. Neki ljudi to zovu Krautrock, monotono sviranje petlji na gitarama, bubnjevima, mašinama i sintisajzerima u elegantnom ludilu.

Svirali su uživo na najboljem plesnom podijumu koji Beograd ima. Njihova postavka uključivala je bubnjeve, mikrofone, gitaru, Moog, pedale i još nekoliko mašina – tako da je pravi bend bio na sceni u intimnoj atmosferi malog zadimljenog prostora. Bio je predivan znak što je neko (ponovo) došao u Beograd da podrži divan rad Disco Not Disco ekipe. U tom momentu, retro analogna oprema koju su Ralf, Sebastian i njihov bubnjar Nico R. sakupljali godinama bila je okružena strastvenom publikom, a DND rezident Toshke je puštao svoju večernju selekciju. Treba napomenuti da je to bio vrlo dobar izbor numera. Moji prijatelji iz Hrvatske, koji su ovde bili prvi put, su momentalno bili zapanjeni ovim specijalom i toplom atmosferom o kojoj uvek pričam.

Dok smo pričali gledajući u panoramu koja se pruža sa druge strane reke prvi ritmovi bubnjeva su se čuli. Bilo bi lepo čuti to ponovo sa novog sound sistema koji 20/44 ima.

 

Prema vašem imenu, šta je to što lovite, šta želite i za šta se borite svojom muzikom?

Sebastian: Možda je potreba za lovom u modernom vremenu nestala, ali lovački instinkt još uvek živi u svima nama. Pretpostavljam da, u našem slučaju, taj instinkt pratimo u studiju.

 

Da ste uvek razmišljali u tom pravcu ili ste postali disidenti u određenom momentu u svom životu kada ste se okrenuli ovoj strani elektronske avangarde, futurizma i ritmova?

Sebastian: Uvek sam o stvaranju muzike razmišljao kao o nečemu što je veoma instiktivno i intuitivno. Inspirišu nas mnoge stvari.. naravno, muzika, instrumenti i efekti koje uklapaju sjajni ljudi, priče, život i umetnost uopšte. Teško je reći šta tačno oblikuje kreativni um, ali u tome je lepota.

 

Ralfe, radio si sa bivšim članom Kraftwerka, Karlom Bartosom i izdao nekoliko albuma kao deo dua Nalin & Kane i pod imenom Unit 4. To je impresivno. U čemu su se sreli vaši umovi?

Ralf: U hipnotišućim stvarima.

 

Reci mi o danima pre nego što ste počeli da radite zajedno? Da li je bilo nekih drugih projekata, osim onih koje sam već spomenuo?

Sebastian: Snimao sam i puštao muziku sa Noblesse Oblige mnogo godina. Ralf je bio uključen u mnogo fenomenalnih projekata. Nalin & Kane, Unit 4, Electric Music, Propaganda, Amontillado etiketa i još mnogo stvari.

 

Da li je stvaranje muzike deo vašeg svakodnevnog života?

Sebastian: Da! Imam osećaj da je skoro sve drugo gubljenje vremena.

 

Čini se da volite da radite zajedno, da li ste ikad razmišljali o solo radu ili više volite da sarađujete sa prijateljima?

Sebastian: Zabavnije je sarađivati i međusobno razmenjivati ideje. Mislim da imamo različite kvalitete koji se savršeno uklapaju u procesu.

 

Ralfe, kako je bilo raditi sa Karl Bartosom?

Ralf: Bilo je vrlo uzbudljivo. Radili smo zajedno na drugom albumu Electric Music i na uživo nastupima na Skandinavskoj turneji. Karl je veliki kolekcionar Drumboxova, mislim da poseduje skoro svaku drum mašinu ikad napravljenu.

 

Koja priča stoji iza numere „Beachball“, legendarne himne Ibice koji si radio kao Nalin & Kane? Da li si imao osećaj da će biti toliki hit kada si završio snimanje?

Ralf: Nisam imao predstavu. Andry je pustio prvi put u poznatom klubu Ratinger Hof u Dizeldorfu. Posle toga mi je rekao da ima osećaj da će nešto posebno da se desi sa tom trakom.

 

DWJ MAERCHENTHEATER mit Gewehr (credit Sebastian Lee Philipp)

Ok, i nekoliko godina kasnije ste se našli u Salon des Amaterus u Dizeldorfu? Oko 2006. godine, zar ne? Zašto ga zovete nemačka „postpunk hacijenda“?

Sebastian: Haha, mislim da ga je Resident Advisor nazvao tako. I zašto da ne? To je fenomenalno mesto i odličan citat. Da, upoznali smo se tamo 2006. godine nakon mog nastupa sa Noblesse Oblige. Detlef Weinrich (Tolouse Low Trax) nas je upoznao.

 

Jeste li obojica iz Dizeldorfa ili si ti, Sebastijane, iz Berlina?

Sebastian: Ralf je iz Dizeldorfa. Ja sam odrastao u inostranstvu, ali sam detinjstvo proveo u Dizeldorfu. U Berlinu živim već devet godina. Međutim, moji roditelji su se vratili u Dizeldorf, tako da mi je i tamo kuća.

 

Dakle Sebastijane, došao si u Dizledorf da vidiš ljude slične tebi koji stvaraju čudan disco, rave i dark wave muziku? Da li je klub već bio na nemačkom radaru?

Sebastian: Prvi put sam bio u Salonu 2006. godine i nisam čuo za njega pre toga. Mislim da se tada tek i otvorio. Ali odmah se osetilo da će postati posebno mesto.

 

Ne ograničavaš svoju muziku na jedan žanr, ali kako bi predstavio trenutni zvuk Krautrocka nekome ko nikad nije čuo za to?

Sebastian: Mislim da je izraz Krautrock konfuzan i koristi se za sve što je došlo i dolazi iz Nemačke a miks je gitare i elektronike. Kao svu muziku, teško je opisati rečima. Ali mislim da je zajednička osnova koncept repeticije. Postepeno razvijanje monotonih uzoraka koji evoluiraju na polju dinamike, efekata i retkih promena ritma i melodija.

 

Kada ste počeli da radite na vašem prvom albumu „Die Wilde Jagd“? Radili ste na nemu par godine, zar ne?

Sebastian: U teoriji, počeli smo da radimo na njemu još 2006. godine. Ali tek prošle godine su sve sve kockice složile i nastao je pravi album.

 

Ali pre toga ste izdavali muziku zajedno pod drugim imenom – Der Räuber Und Der Prinz? Jedna ploča za Amontillado Music, a druga za Desolat?

Sebastian: Da, izdali smo dve dvanaestice pod imenom Der Räuber Und Der Prinz. Te numere su se takođe pojavile na našem skorašnjem albumu pod novim imenom Die Wilde Jagd.

 

Zašto ste odlučili da počnete da radite kao Die Wilde Jagd i zbog čega ste izabrali to ime i priču?

Sebastian: Der Räuber Und Der Prinz je bio sporedni projekat za nas jer se mnogo stvari dešavalo u to vreme. Nekoliko traka koje smo napravili su nastale tokom perioda od oko šest godina. Prošle godine smo se našli i završili veliki broj numera za kratko vreme. Tada smo osetili da hoćemo da izdamo album pod novim imenom i novim konceptom. Ralf mi je pokazao sliku Petera Nicolaia Arboa „Die Wilde Jagd“, koja je zasnovana na staroj narodnoj priči. Obojici nam se dopala dramatika i muzički kvalitet toga. Album vidimo kao neku muzičku pozadinu ili muzički okvir za tu sliku.

 

Pretpostavljam da ima mnogo materijala na vašim hard diskovima? Šta ćete da radite sa njim?

Sebastian: U pravu si. I taj materijal neće propasti. Stalno radimo na nečemu novom.

 

Šta ste koristili u studiju prilikom snimanja? Vašu standardnu postavku sa nastupa ili neke druge stvari? Nico R. je vaš bubnjar, šta nam možeš reći o tome?

Sebastian: Lista stvari koje smo koristili u studiju je predugačka da se ovde pomene. Ralf ima većinu „must have“ opreme ikada proizvedene, i većinu smo iskoristili. Svirati koncerte je potpuno druga stvar i moram priznati da nije lako poneti studijsku produkciju na scenu, ali stalno se razvijamo i upotpunjavamo live set up opremu koji činimo samo ja i naš bubnjar Nico. Zaista mi se dopada kvalitet koji on donosi u live verzijama pesama.. On je, takođe i jedan od NAJGLASNIJIH bubnjara koje sam ikada čuo!

DWJ 1 Pferde (credit Chrisa Ralli)

Ralfe, da li još uvek skupljaš opremu? I da li je to bila ljubav na prvi pogled kada je Sebastian ušao u tvoj studio?

Ralf: Oh da, tokom našeg prvog rada u studiju osetila se posebna energija sa Sebastianom. A što se moje kolekcije tiče, još uvek pratim tržište, ali već neko vreme nisam ništa kupio. Međutim, pre nekoliko dana mi je prijatelj donio staru Tube Tape mašinu iz pedesetih godina.

 

Kako ste se osećali u maju kada su album počeli da prate uživo nastupi? Nije da se to nikad ranije nije dogodilo u vašim životima, ali vam je sigurno donijelo neke lepe stvari i dovelo vas je u Beograd. To je bilo ostvarenje Schwabeinog sna, da li ste to znali?

Sebastian: Volimo uživo da nastupamo i nastup na 20/44 je zaista bio nešto posebno. Retko kad se susrećem sa toliko topline i ljubavi. I muzički ukus i DJ setovi Disco Not Disco ekipe su zaista izuzetni.

 

Kako je 20/44 moj omiljeni klub i ima veliko mesto u mom srcu i muzičkom životu, voleo bih da znam da li je našao posebno mesto i u vašim? Čuo sam da se Gilb’Ru mnogo dopao. Možeš li da nađeš vezu između 20/44 i Salon des Amateurs, s obzirom na to da je Vladimir Ivković bio povezan sa oba kluba u jednom momentu?

Sebastian: Vladimir je taj koji nas je povezao sa Beogradom i pomogao da se koncert ovde organizuje. Može se reći da će svako mesto sa kojim je on povezan biti mesto koje je na muzičkom nivou uzbudljivo, progresivno i ide van ukusa standardne klupske scene. I 20/44 i Salon su mesta koja predstavljaju relikvije prošlosti i sadašnjosti. Nešto što su napravili ljubitelji muzike dok su delili svoje kreativne horizonte sa publikom.

 

U kom pravcu se krećete sa vašom muzikom sada? Remix izdanja su sprema i odlična su. Ivan Smagghe, Etienne Jaumet i Stallions na ploči. To je tim iz snova.

Sebastian: Da, vrlo smo zadovoljni sa tim remixima. Čast je videti te izvođače kako su zajedno dali nešto jedinstveno i specijalno našim verzijama.

 

S obzirom na to da volite saradnje, da li planirate još neke stvari sa Versatile ekipom?

Sebastian: Nadam se! Uradili smo remix za Etienne Jaumet i on je remixovao nas, tako da se nadam da će biti više sličnih saradnji u budućnosti. Versatile je fenomenalna etiketa. Pre neki dan sam slušao Gilb’Ra u Panorama baru.. bilo je zaista neverovatno, odličan ukus i osjećaj za plesni podijum.

 

Što se tiče remixa, da li imate priliku da ih puštate? Da li se s vremena na vreme bavite DJ-ingom u klubovima ili ih samo puštate u specijalnim prilikama?

Sebasitan: Mi baš i nismo DJ-evi, ali smo se time bavili u prošlosti, pa i sada ponekad tako radimo. Imam mesečnu rezidenturu u malom baru u Berlinu gde puštam šta god mi se dopada. Ponekad takođe puštam i u Salon des Amateurs, obično sa Detlefom, što mi je uvek zadovoljstvo. Posle svake druge pesme pitamo jedan drugog: „Šta je to što puštaš sada?“

 

Šta ste spremili za novu epizodu i ovu sezonu moje radio stanice? Da li je ovo prvi Die Wilde Jagd mix ikad?

Sebastian: Ovo je drugi mix koji smo napravili kao Die Wilde Jagd i sadrži neke naše večite favorite, ali i neke nove numere koje nam se dopadaju.

 

Počastvovan sam. Hvala vam. I na kraju, možeš li mi reći koji radio hitovi su promenili način na koji razmišljaš?

Sebastian: Nathan Gregory Wilkins je pre neki dan postavio ABBA-inu pesmu „The Day Before You Came“ na Facebook. Nisam je čuo baš dugo, ali sam je uvek gledao kao savršenu pop stvar. Ima neku divnu melanholiju u sebi, nešto vrlo naivno i evropsko. Nisam siguran da je promenila način na koji mislim, niti da li je to baš klasični radio hit… ali eto, ona mi je pala na pamet!

Nemojte propustiti večeras 153. epizodu Christallization Radio Show-a na AS FM radiju. Nešto više o emisiji i novoj sezoni možete pronači ovde. 

Send this to a friend