Nakon više od dve decenije na sceni, Chris Liebing jedan je od vodećih tehno izvođača današnjice i hedlajner događaja kao što su Time Warp, Burning Man, EXIT, Awakenings, WMC, BPM, Hyte, ADE, Monegros, DEMF, Electric Zoo, Nature One i drugi. Njegov maratonski putni kalendar važi za jedan od najpopunjenijih, sa rasprodatim nastupima na svim kontinentima. Redovna je zvezda najvećih žurki na Ibici u organizaciji kolega kao što su Richie Hawtin, Marco Carola, Loco Dice ili Sven Vath! Upravo Liebing ovog leta predvodi i program oproštajne sezone Carla Coxa, po mišljenju javnosti i najveće dosad u istoriji popularnog španskog ostrva! Gust raspored mu ne ostavlja previše vremena za rad u studiju, ali njegova uticajna etiketa “CLR” sinonim je za savremeni tehno zvuk, što će pokazati 27. maja u Barutani na otvaranju druge sezone Apgrade događaja.

Od najranijih dana, Liebingov stariji brat je imao dobar uticaj na razvijanje Chrisovog ukusa. Iako je pozajmljivao bratove esid i psihodelične rok ploče, tinejdžerski bunt uperen ka njemu je rezultovao satima i satima slušanja omiljenje mu grupe, Depeche Mode, te i ostalog „creme de la creme“ svetske pop muzike, varirajući od hip-hopa do sintisajzerskog popa.

U pogledu DJinga, nije imao nekoga na koga bi se mogao ugledati, te je sam tabanao neistraženim putevima, stvarajući od sebe nekoga ko će kasnije biti uzor drugima. Od školskih dana, primetio je da ljudi ne vole loše prelaze sa jedne na drugu pesmu, pa je sebi dao zadatak da na proslavama stoji pored kasetofona i uređuje muzičku priču. I sam priznaje da je to voleo, jer većinu vremena nije bio zadovoljan izborom muzike svojih vršnjaka.

Chris-Liebing

1993. dobio je svoje veče u lokalnom „Red Brick“ klubu. Haus, soul i hip-hop bili su njegovi favoriti u to vreme. Liebing se seća da su imali mixetu i 2 gramofona, od čega jedan nije imao ni kontrolu brzine (pitch). Trebalo mu je pola godine da sa ostalim disk džokejima ubedi gazdu da kupi još jedan Technics MK2. To je bila oprema na kojoj se učio, prelazeći na nju direktno sa kaseta.

Nakon što je otkrio tehno, sve se promenilo. 21. januara 1994. postao je menadžer kluba „Spinclub“ koji je subotom imao tehno veče, njegovo veče. Posao u Eye Q records prodavnici obezbedio mu je potrebne kontakte u svetu muzike, da bi nakon poziva da zameni prijatelja u legendarnom klubu Omen, pokazao da ima ono što je potrebno kako bi se došlo do vrha, te je nastavio da pušta muziku redovno do zatvaranja  1998. poznate tehno institucije u to vreme.

Poznat je i po tome što je među prvima usvojio sve važnije tehnološke inovacije i svoj nastup podigao na nivo „živog“ nastupa koristeći konstantno čak četiri kanala dok simultano stvara remikse pred publikom uz mnoštvo često nepredvidivih rezultata koji neprestano zadivljuju i publiku i druge priznate kolege na svetskoj sceni. Kako i sam priznaje, neretko mu se dešava da ne može da ponovi neke od sopstvenih kreacija koje se mogu čuti u brojnih snimcima sa virtuoznih nastupa. U početku je koristio sempler kako bi sebi dao mesta „za disanje“ tokom miksa i kako bi mogao laganije i neprimetnije da uđe u drugu traku, držeći se „jednom putanjom koja polako evoluira“ za koju on objašnjava da je ključan deo njegove muzičke konstrukcije. Kasnije je prešao na Final Scratch koji mu je pomerio granicu do toga da „ne mora biti ograničen na 100 vinila“. Danas koristi dva laptopa. Zašto? Pogledajte šta kaže.

Iako ga često nazivaju jednim od titana planetarne tehno scene, Liebingu se pripisuje i titula kuma šranca (Schranz), distortivne i masivne podvrste hard tehna. Između 1997. i 1999., bio je urednik emisije Evosonic Update na Evosonic radiju koji se emitovao širom cele Evrope, svakog petka od 17-21h. Počinjao bi polako i išao sve brže, dok je menjao različite žanrove koje je voleo kako bi uspeo da zabavi i edukuje u isto vreme. Kada bi došao do najtvrđeg dela, puštao bi produkciju britanskih producenata (Surgeon, Regis, muziku sa Downwards etikete) da bi se u jednom trenutku izleteo: „Ovo je pocepalo“. Pritom dodaje: „U trenutku preopterećenja pravilo bi buku poput „KRrrKRRR“.“ Petkom je često je sa svojim prijateljem Tomasom odlazio u prodavnicu ploča, koji je u trenutku slušanja takvog zvuka rekao: „DAS SCHRANZT (šrancovalo je)“. Chris dodaje: „Nikada se šranc nije merio brzinom pesme, niti da li je hard ili hardcore tehno, uglavnom su sporije stvari pravile taj „krrrcchhhh“ koji je zvučao na brbljanje.“ Ovo se odnosilo na prljavost i distorziju.

Od 1996. počela su da pristižu svetska priznanja za svoj rad na svojoj izdavačkoj kući Audio, te su titule „najbolji DJ“, „najbolji remikser“ i „najbolji producent“ svake godine nosile njegovo ime. Rezultat tog perioda su „CLR“ izdavača kuća 1999., koja dan danas važi za tehno vodilju mnogima, te i „CLRetry“ etiketu (2001.) sa ciljem da se izdaju remiksi njegovih prijatelja među kojima su Marco Carola, Gaetano Parisio, Adam Beyer, Steve Rachmad, Speedy J., Chris Mc Cormack, DJ Rush, Ian J. Richardson i Ben Sims. 2002. pokrenut je njegov cl-rec.com, dok je godinu dana kasnije njegov album prvenac „Evolution“ ugledao svetla dana sa sjajnim kritikama i ogromnom medijskom pažnjom.

Nakon prve četiri godine njegove „Cocoon Ibiza“ rezidenture, 2003. Chris je nastupao na večerima kultnog DJa po imenu Carl Cox. U narednim godinama, 2004. i 2005., učestvovao je kao drugi domaćin planetarno poznatog kluba Privilege zajedno sa Mauro Picottom, dok nije i sam dobio svoju prvu samostalnu noć 2006. u istom prostoru koju je uređivao naredne četiri godine. Pored ovih neispavanih noći na Ibici, imao je nastupe i na „BE“ večerima 2009. godine u klubu Space.

Iste godine proslavio je 10 godina svoje „CLR“ etikete, pokrenuo CLR podcast, koji je brojio oko 400.000 slušalaca na mesečnoj bazi, te i izbacio svoje ime iz naziva izdavačke kuće. CREATE LEARN REALIZE je postao sinonim za vrhunski tehno koji naginje ka eksperimentalnom zvuku, zbog čega je toliko i tražen u današnjem svetu pretežno generičke muzike.

Za muzički složenija izdanja na bazi pesama (ne mešati sa trakama), pod- etiketa „CLRX“ je osnovana i počela je sa izdavanjem MOTOR albuma “Man Made Machine” na početku 2012. godine na kome se nalaze neki od Chrisovih heroja svih vremena (Martin L. Gore iz Depeche Mode, Douglas McCarthi iz Nitzer Ebb sastava, Gari Numan) i jasno manifestuje muzički stav otvorenog uma kroz njegov zaštitni tehno pečat. Od 2012. godine , fokusirao je napore na razvoj talentovanih umetnika kao što su Tommy Four Seven , Monoloc i Drumcell , pomažući im oko njihovih izdanja.

Chris je kroz svoj „CLR podcast“, emitovanog svakog ponedeljka, ugostio značajan broj svetskih tehno DJeva i producenata kao što su Ben Klock i Marcel Dettmann sa etikete Ostgut Ton, Drumcella i Terence Fixmera sa njegovog CLR-a, te i veterane elektronske scene, Carl Craiga i Speedy J-a. 90 minuta njegovog seta iz Montreala (Stereo) obeležili su 315. epizodu, označenu kao kraj njegove CLR emisije pokrenute 6 godina ranije.

Ali, to nije kraj Liebingovog prisustva u etru. Njegova nova emisija AM/FM, za razliku od prethodne služi kao „audio dnevnik“ njegovih nastupa. Kao Isečci iz njegovih DJ setova u trajanju od 60 minuta mogu kasnije biti puštani na AM/FM strani i slušani u kontinuitetu, time dočaravajući magiju koju uživo stvara. Izjavio je da je ovo za njega odličan način da zađe dublje u muziku i time unapredi svoj zvuk preslušavajući sve više promotivnih izdanja, kao i da zada sebi zadatak da mu svaki set bude jedinstven. Očekuje se da će set iz Barutane biti jedan od snimaka koji će se naći na Liebingovoj AM/FM emisiji.

Send this to a friend