Poslednjih dvadeset pitanja u 2015. godini postavili smo Tijani Todorović poznatijoj kao Tijana T. Tijana je svakako jedno od ključnih di-džej imena na našoj sceni, dok se paralelno sa time može pohvaliti i zavidnom internacionalnom karijerom koja je u neprestanom razvoju. To najbolje potvrdjuju njeni učestali nastupi širom Evrope dok se može pohvaliti  i nastupom u Boiler Room-u, kao i u najpoznatijem klubu na planeti, Berghain/Panorama Bar-u. Ukoliko do sada nikada niste slušali harizmatičnu Tijanu T, najbolje ćete je upoznati kroz njene setove, za koje možemo istaći da su jako energični i puni odličnih, pažljivo izdabranih melodija koje obično dolaze iz prošlosti. U intervjuu sa Tijanom, osvrnuli smo se na početak njene karijere, trenutno stanje na sceni, i druge teme o čemu čitate u nastavku.

1. Imala si zavidan početak karijere uz čuvenog njujorškog producenta Abe Duque-a, dok su i tvoje Kiss Off žurke takodje na neki način označile početak di-džejing karijere. Koliko je saradnja sa Abe-om i celokupno iskustvo zapravo uticalo na tebe da počneš da se baviš muzikom? Ispričaj nam nešto više o tome.

To je bio period kada se moj život potpuno preokrenuo, zapravo to je bilo pre tačno 10 godina. Jesen/zima 2005. Pored toga što smo Jelena Rosić i ja počele iz zezanja da pravimo žurke i postale DJ-ke, susret sa Abe-om je zaista bio sudbinski. Upoznali smo se tako što me je Gordan Paunović zamolio da ga otpratim od hotela do Studija B gde je trebalo da gostuje na radiju. U intervjuu je pričao o tome kako želi da postane novi Quincey Jones i da upravo traži svog Michael-a Jackson-a, a odmah nakon me je pozvao da sa njim pevam. Tokom večeri je ostavio rezervni mikrofon na bini u slučaju da se odlučim da ipak “nastupim”. I tako, iako prestravljena i nespremna izašla sam i improvizovala nešto. Publika je bila presrećna, a na bini su još bili Steve Bug, Alter Ego i Abe-ovi menadžeri. Pozvali su me odmah da sledećeg meseca dođem u Berlin da nešto snimimo, a čim sam tada stigla u Berlin već sutradan smo otišli na novi gig koji je opet morao da bude improvizacija. I tako su me bacili u vatru. Morala sam sve da učim usput, kako se koriste mašine, šta je sempler, šta je sekvencer, šta je ritam mašina i kako sve to zajedno radi plus da pevam preko svega. Abe je tada bio na vrhuncu svoje karijere tako da smo dobijali nastupe po najboljim klubovima i festivalima širom Evrope i malo izvan. To su baš bila luda vremena kada sam paralelno imala taj superstar život van Srbije o kome kod kuće nisam mnogo pričala, a u Srbiji žurke ponedeljkom i ozbiljan posao za Exit festival. Pravila sam nekoliko različitih muzičkih emisija za RTS. Pored toga što sam naučila kako da preživim u ekstremnim uslovima, kroz turneju sam upoznala mnogo ljudi iz muzičke industrije koji su mi postali prijatelji i dobila sam skroz novu perspektivu na scenu.

2. Uvek nas obraduješ nastupima u okviru ‘’Tijana T presents’’ serijala. Da li nam spremaš još neko gostovanje u narednoj godini?

Sve deluje da ću naredne godine nastupati češće van Beograda i Srbije, ali spremam jednu neviđenu žurku u aprilu u Magacinu Depo. Ne smem da otkrivam imena. U pitanju su dve super ženske!

3. Da li na našim prostorima dobar DJ mora da bude i promoter da bi napredovao u karijeri?

Ne mora. Evo pogledajte Kristijana Molnara, on nije promoter. Marko Nastić, Deki Milićević…cela ta generacija, niko od njih nije bio promoter. DJ mora puno da radi, da se trudi i da se gura svuda non stop, jer ga niko drugi neće gurati. I mora da se fokusira na muziku i svoju viziju i da se ne bavi spletkama ili karijerama drugih ljudi. To je ono što se ovde najšečće pobrka, uvek nam je neko drugi kriv za sopstvene neuspehe. Samim tim teško priznajemo i tuđe uspehe.

4. Jedna si od retkih DJ-eva koji su imali privilegiju da nastupe Berghain/Panorama Baru. Kako bi opisala ovo iskustvo i da li nam možeš otkriti nešto zanimljivo u vezi tvog gostovanja u tehno hramu?

Ono što je meni najbitnije je kako sam taj buking dobila. Ben Klock je čuo moj set u Tube-u i preporučio me bukeru Berghaina i oni su me pozvali da radim. Bez menadžera, agenata, bez nekog internacionalnog medijskog hajpa, bez ikakvih privatnih veza, bez sopstvenih izdanja. Važno je reći i podeliti da se takve stvari dešavaju i mogu puno da utiču na karijeru. Zato je bitno raditi stalno i svuda, jer nikad ne znate ko, gde i kako može da vas čuje i šta za vas može da uradi. Sreća je najveći faktor u životu, ali se i na to može uticati.

Inače to je gig pred koji sam imala tremu mesecima unapred, noć pre toga nisam spavala, došla sam na žurku potpuno dezorijentisana. Međutim, kada sam ušla u pult shvatila sam da je to klub u koji dolazim već deset godina samo što sada stojim sa druge strane plesnog podijuma. Posle prve stvari koju sam pustila odjednom je sve delovalo kao bilo koja žurka i sve je bilo OK. Na takvim mestima je sve toliko savršeno uređeno i zategnuto da je na DJ-u samo da dobro uradi svoj posao. Tehnički uslovi su idealni. Mnogo mi je značilo što je u publici bilo 20-ak ljudi iz Beograda, neki su došli samo zbog toga, tako da je utisak bio kao da sam kod kuće.Tijana-T-Marijet5. Imali smo priliku da čujemo tvoju prvu produkciju. U pitanju je remiks numere “Holding On To Love” Luke Black-a. Šta je drugačije i zbog čega si odlučila da je došlo vreme da debituješ svojim prvim remiksom?

Postoji taj ogroman pritisak na sceni da DJ-evi moraju da budu i producenti i da prave svoju muziku. Navodno bez toga ne može da se ima DJ karijera i da se DJ kao DJ shvati ozbiljno. Iskreno, ne verujem u ovaj princip i najčešće se dešava da jedan život nije dovoljan da neko postane izuzetan u oba polja. I sama se, naravno, suočavam sa ovim pritiscima, mahom od kolega i buking agenata. Nisam želela da pravim muziku sa ambicijom da promovišem svoj DJ-ing, čekala sam neku priliku da se to desi sponatano i lagano, kao igra. Isto kao što sam igrajući se postala DJ i novinarka uostalom. Remix za Luke Black-a mi je delovao kao zgodna prilika i veliki izazov. Mnogo bi lakše bilo da je moj prvi remix bio za neku klupsku stvar. Ovako sam odmah prihvatila najteži zadatak, a to je pop remix. Igrala sam se u Ableton-u učeći da ga koristim i rezultat je bio ovaj remix. Bez velikih ambicija, pritisaka i očekivanja. Tako ću i nastaviti da pravim muziku.

6. Da li razmisljaš da se ozbiljnije baviš produkcijom ubuduće?

Razmišljam 🙂

7. Nedavno si nastupila u poznatom klubu The Block u Tel Avivu zajedno sa Dopplereffekt i Rodhad-om, reci nam kako je bilo?

To je isto bio jedan od tih “bitnih” gigova. Bilo je vrlo uzbudljivo, line-up je dosta čudno sastavljen zapravo, moj zadatak je bio da premostim izmedju Dopplereffekt i Rodhada, što se na licu mesta ispostavilo komplikovano muzički, ali sam uspela. Izgleda da sam postala profesionalka! Inače Tel Aviv je vrlo zanimljiv grad i ljudi su tamo strastveno posvećeni muzici.

8. Koje su tvoje dalje ambicije kada su di-džejing i karijera u pitanju? Da li želiš da ideš na još viši nivo? I na koji način to može kod nas da se ostvari?

Moj horoskopski znak je jarac, to znači nezaustavljiva ambicija. Nikad nije dosta i uvek može više. Već sam više fokusirana na internacionalne gigove i saradnje i polako vidim rezultate tog fokusa. Univerzalna formula za uspeh ne postoji, mislim da je u mom slučaju presudna upornost. Never give up!

9. Poslednja ploča koju si kupila?

Kompilacija izraelskin narodnih pesama u izvedbi izraelskog vojnog benda iz 80-ih.Tijana-T-analog10. Najbolji albumi svih vremena?

Nešto ne volim te kategorije “najbolji-najgori”. Ko sam ja da sudim o tome? Evo nekoliko albuma koji su mi prvi pali na pamet da ih znam u svaki takt.

Tricky “Maxinquaye”

Nirvana “Bleach” “Nevermind” “In Utero”

Arthur Russell “World Of Echo”

Bjork “Homogenic”

Tuxedomoon “Ship Of Fools”

11. Top 5 traka koje voliš da provučeš kroz set?

Uh, ja sam baš sucker for classics. U radijskim emisijama sam imala taj segment “El Clasico” posvećen bezvremenim trakama. Evo nekoliko.

Richie Hawtin “Minus Orange”

DBX “Losing Control”

Charles B & Adonis “Lack Of Love”

FSOL “Papua New Guinea”

Phuture “Rise From The Grave”

12. Žurka koja ti je ostala zauvek u sećanju?

Poslednje veče Share festivala 2011. kada sam imala svoju žurku na 2044, zvezda večeri je bio Isolee, koji je završio svoj live act oko pola 4-4 ujutro. Onda smo Schwabe i ja počeli da radimo back2back misleći da će se žurka standardno završiti oko 6-7. Schwabe je morao na avion i napustio je pult oko 6, a ja sam potpuno neočekivano nastavila da radim do podneva, sve vreme pred punim klubom. Niko nikada nije otišao kući. Ugasili smo muziku na silu, jer su konobari padali od umora. Za 8 sati DJ seta se nisam nijednom okrenula oko sebe niti otišla u wc. Bila sam u potpunom transu, to je jedna od onih situacija kada se spoje vreme, prostor, vazduh, publika, muzika i DJ.

13. Šta je ono oko čega ljudi obično greše u vezi sa tobom?

Svi stalno nešto greše u vezi sa drugim ljudima. Ne bih se bavila tim temama. O sebi sam čula toliko neverovatnih stvari od drugih da jedan intervju ne bi bio dovoljan za sve.

14. Koja je poslednja stvar koja te je dobro nasmejala?

Jedan prezabavni whatsapp chat sa drugaricom u trenutku teške emotivne krize. Prijatelji su sve u životu.Tijana-T-analog-rooftop-15. Ko je na tebe najviše muzički uticao?

Na prvom mestu moj ujak. A onda Sloba Konjović. Long live!

16. Najteža stvar koju si naučila od kada si profesionalno počela da se baviš di-džejingom?

Kako živeti i preživeti bez spavanja.

17. Kako se tebi čini naša scena? Šta bi na njoj promenila?

Naša scena je vrlo bogata i puna potencijala. Mnogi ljudi to ne vide i ne cene. Volela bih da svi budu malo svesniji i zahvalniji na stvarima koje imamo, barem u Beogradu. Kada bismo se međusobno podržavali i pomagali i promovisali sve bi bilo mnogo lepše, lakše i uspešnije.

18. Kada slušaš ostale kolege, šta je to ono po čemu ti ocenjuješ njihov rad i stvaraš sliku o tome da li je dobar u svom poslu ili ne?

Uvek su mi najbitnije emocije koje neko prenosi kroz muziku, to je u stvari jedino bitno. Bilo da su emocije lepe ili ružne, prijatne ili neprijatne. Nivo kontrole emotivne situacije velike grupe ljudi kroz muzičko obrazovanje i umeće DJ-inga ili živog izvođenja je jedino merilo vrednosti za mene. Šamanizam.

19. Ko su naši di-džejevi sa najviše potencijala da naprave nešto?

Zavisi šta znači “da naprave nešto”. Evo mogu da kažem koje ljude najviše trenutno volim da slušam u Beogradu – Schwabe, Nenad Marković aka 33.10.3402, Vitanov

20. Šta je prvo što ćeš uraditi nakon odgovaranja na ova pitanja?

Pošto je sada već prošlo 2 ujutro, idem da spavam.

Za sam kraj, objavili smo listu za sada potvrdjenih nastupa Tijane T u narednoj 2016. godini koju možete pronaći ispod.
tijana t - 2016

Send this to a friend