Poreklom iz Japana, Hito je izvodjač specifičnog stila i estetike. Ona je prepoznailjiva po sofisticiranoj kolekciji ploča, dubljem pristupu tehno zvuku i neverovatnoj sposobnosti da publici isporuči pravi balans šarma i energije. Nakon selidbe u prestonicu nemačke 1999. godine, Hito upoznaje Richie Hawtin-a i postaje jedan od važnih članova ENTER. žurki u klubu Space na Ibici. O njoj puno govori i to da je postala vlasnik ENTER.Sake Bara koji je izmenila tako da odaje duh tradicionalnog bara u Japanu. Šarmantna Hito je jedno od najzanimljivijih imena na sceni te nam je izuzetno drago što je bila naša sagovornica u intervjuu koji čitate u nastavku.

 

Šta te je privuklo da se preseliš u Berlin?

Bilo je to 1999. godine, da kažemo skoro pre 20 godina. Prvi put sam posetila Berlin 1996. i za mene je to bio veoma drugačiji grad od Londona i Pariza. London za mene predstavlja najveci grad u Evropi jer sam tamo živela, ali nisam očekivala da ću se preseliti u Berlin. Kada sam prvi put bila u Berlinu mogla sam da posetim puno klubova i upoznam nove ljude. London je bio preveliki za moj ukus, i preveliki da bih radila sve što sam želela, ali Berlin je bio savršen. Mogao si otići na nečiji rodjendan bez pozivanja 🙂 Meni je to bilo nešto novo, opuštenije je izlaziti u Berlinu nego u Londonu ili Tokiju. Zaintrigirao me je grad.

 

Kada si odlučila će di-džejing biti tvoja profesija?

Mislim, nije to baš bila moja odluka, da budem iskrena. Počela sam kada sam imala 20 godina, čisto iz zabave i onda nakon preseljena u Berlin, kao što sam rekla, bilo je nekako posebno. Mnoge stvari su se dešavale u malim klubovima i underground mestima i možda je bilo lakše nego danas pridružiti se žurkama i puštati na takvim dogadjajima. Moji prijatelji su imali svoje veče u klubu, nešto kao svake srede, i ponudili su mi da puštam iz zabave. Počela sam da puštam, a vlasnik kluba je na kraju večeri želeo da me plati za nastup 🙂 Ja sam mu rekla da ne mogu to da prihvatim. Onda mi je rekao da želi da nastupam ponovo. Tako je počelo, korak po korak, imala sam sve više nastupa i rezidentura u Berlinu i postala sam deo underground scene.

 

Nastupaš vinyl only i zahvaljujući svom stilu i harizmi za pultom, mnoge te smatraju posvećenim profesionalnce. Zašto vinyl only i koja je tvoja vizija interakcije koju artist treba da ostvari sa publikom tokom seta?

Stvarno lepo i zanimljivo pitanje. Srećna sam da odgovorim, prvo, nisam baš ja odlučila da puštam samo vinile, probala sam traktor, i znam da puštam, možda ne kao Richie ili stilski kao Capriati, ali mogu da miksam na traktoru. Mogu da pokušam da budem CD DJ, ali to nije Hito. Mislim da termin DJ je prvobitno značio puštati na vinilu, i to je old school. Kada sam se pridružila Enteru na Ibici, bilo me je pomalo sramota što radim na vinilu, znaš 🙂 Jer su svi hedlajneri puštali na traktoru, pa sam se osećala nesigurno pred njima. Ali sam posle nekog vremena shvatila da sam to ja i da je to moj stil. Kao što sam rekla, nisam donela odluku, došlo je organski i odlučila sam da radim samo na vinilima. Drugo, interakcija sa publikom, za mene bez publike nema žurke, a ja želim da trenutke, trake i techno zvuk koji volim i u koji verujem podelim. To je nešto je što ne mogu da opišem, na primer, neko iz Srbije ne zna japanski ali mi možemo da komuniciramo preko muzike, delimo osmehe zbog muzike. Stvarno cenim što ljudi dolaze da me čuju. Nekad zbog vinila zvuči kao da grešim, neki put igle preskaču, ali to je kao i sam život. Kao i u životu ima stresnih trenutaka, tako da se treba držati srećnih, sve je to deo života. Veoma sam srećna da podelim Hito stil sa svima 🙂

 

Kako osvežavaš svoju kolekciju ploča? 

Tokom turneja možda slušam samo nekoliko traka, skoro sve kupujem online, jer kada naručiš, za dan dva stiže, jer sam često na putu i tako mi je lakše. Neki put slušam nove trake dok putujem. Možda jednom mesečno ili na tri nedelje redovno kupujem 15-ak, ako je dobar dan maksimalno 15 izdanja, ako ne samo 10-ak. Uvek 10-15 novih vinila mesecno, i to nije 10-15 traka već se tu nalaze dve ili više traka na vinilu. Da kažemo 30-60 traka mesečno. Nije puno kao na beatportu. Tražiti trake na vinilu je pomalo teško, ali ponekad imam sreće da nadjem bonus trake koje su samo na vinilu. Otkrila sam svoje omiljene producente slušajući vinil izdanja. Naravno, puštam trake Richie-a, trudim se da uključim njegove nove i stare stvari, i nekad je tu i neki fanki i kreativni remiks, pa kupujem i to.Većina di-džejeva se bavi produkcijom ili ima lejbl. Ti se ne baviš produkcijom, zbog čega i da li imaš to u planu?

Možda u budućnosti budem producirala, ali trenutno moja priča je samo di-džejing. To je moj stil, i važno mi je kako puštam, 2,3 ili 4 sata. Uvek radim intro ili outro. U Japanu veoma su bitni početak i kraj ceremonije. Možda je ovo takodje poteklo iz moje kulture. Morala sam da puštam muziku kao DJ da bih zaradjivala za život, i to je za mene bio način zarade u Berlinu, i više su me zanimali nastupi nego produkcija. Ako budem pronašla razlog za produciranje da, ali trenutno ne želim da pravim hitove i da moje ime na taj način postane popularnije. Di-džejing je za mene nešto kreativno. Na primer, kada ideš u šetnju znaš šta ćeš obući, kada ideš na žurku, na plažu isto. To su različite prilike, za koje postoji različiti ukus. Svaki grad ili mesto ima drugačiji karakter, i svaki put ću se muzički izraziti na drugi način za drugi grad. Na primer, sada sam puštala u Brazilu na četiri lokacije, i ne mogu da puštam iste trake, a nije lako pronaći puno na vinilu kao digitalno, ali dizajniram set za svačiji ukus. Kao kuvanje, isti sastojci a različito jelo. Produciranje za mene predstavlja nešto drugo, drugačiji proces. Možda se time budem bavila u budućnosti.

 

Preuzela si upravljanje Enter.Sake bar i važan si član Entera. Reci nam kako je došlo do saradnje sa Richie Hawtinom?

Richie je veliki ljubitelj sakea, pa je tražio osobu koja će raditi u sake baru u Berlinu. Imamo zajedničkog prijatelja i tako smo se upoznali. Ali nisam očekivala da nastupam na Ibici, jer nije isto kao sake bar. Richie me je pitao posle nastupa u Berlinu, da li imam demo i da li sam bila na Ibici. Mesec dana kasnije rekao mi je da otvara sake bar na Ibici. Nisam očekivala da će to izgledati tako, da ću puštati muziku, ali na kraju me je pitao da puštam celo veče, što mi je predstavljalo veliki izazov, ali nakon četiri godine rezidenture postala sam manje-više internacionalno priznata kao di-džej i dobila priliku da delim svoje iskustvo sa svima. Ponekad me je sramota reći da sam di-džej, i da sam internacionalni di-džej, jer me ljudi onda gledaju kao poznatu ličnost, ali ja se tako ne osećam, osećam se kao početnik i ne želim da zaboravim taj osećaj. Ja sam čovek kao i svi, i želim da upoznam ljude i zemlju koju posetim. Jer tada mogu da osetim vajb grada preko dana i noću isporučim pravi atmosferu. Volela bih da posetim i Beograd pre nastupa, ali nažalost to zavisi od mog rasporeda. Neki put nisam u mogućnosti.

 

Kao jedan od PLAYdifferently MODEL 1 ambasadora, na koji način ti ovaj mikser pomaže da se izraziš kao umetnik?

Za razliku od drugih ambasadora, puštam jednostavnije jer radim na vinilima. Ne pravim nove zvuke ali svaka traka ili vinil ima drugačiji zvuk ili frekfenciju ali mislim da sa ovim mikserom imam najbolju kontrolu. I dosta koristim filtere, a model 1 ima osetljiv balans zvuka, nadam se da ljudi mogu da osete to. Ovo je kastomizirani mikser i ne možete ga porediti sa drugima, rekla bih da zvuk možete da ispratite na svoj način.

 

Šta muzika za tebe predstavlja? 

Muzika je orudje, jezik. Muzikom istražujemo, izrazavamo se. Delimo zajedničke stvari. Čak i moji roditelji nekada dolaze da čuju moje nastupe, što mi je neverovatno. Srećna sam što se time bavim. Muziku osećate, ona je prirodan element i nadam se da svi možemo nešto da osetimo u muzici.

 

Očekuje te prvi nastup u Beogradu, jesi li čula nešto o gradu od svojih kolega? 

Videla sam neke fotke Loco Dice-a , on je puštao na nekoj velikoj žurci. Nastupala sam na Kosovu, Sloveniji, ali nikada nisam bila u Beogradu. Želim da istražim i nemam predstavu o gradu i ljudima, ali osećam da ljudi možda mnogo piju 🙂

 

Šta možemo da očekujemo od tebe? 

Mnogi su mi rekli da je moj način puštanja čvrst, neki put pustim celu traku neki put ne, možda tehnički nisam sjajna, ali selekcija je moje oružje. Hajde da zajedno odemo na putovanje, i to je moja poruka 🙂

KOMENTARI