Čuveni francuski didžej trio nastupiće u sredu, 15. februara u savamalskom Depou na velikoj žurci koja će označiti početak nove Blender platforme, ovo je bila sjajna prilika da im postavimo nekoliko pitanja na koja su Dan, Shonky i Dyed odgovarali, a ceo intervju pročitajte u nastavku.

 

Kako biste opisali svoj muzički razvoj i šta vas, po vašem mišljenju, čini drugačijim od ostalih izvodjača na sceni?

Mi smo trio, što nije toliko često, i naravno radimo b2b2b po čemu smo, ja mislim, jedinstveni. Znamo se veoma dugo, tako da imamo prirodni ritam – imamo puno toga zajedničkog, ali takodje imamo svoje individualnosti. Ujedinjeni smo kao jedan, pod Apollonia kišobranom, ali pošto nas je trojica ima mnogo različitosti u izboru kada puštamo. Cela naša situacija je veoma retka, i ne mislim da nas to odvaja od scene – samo radimo našu stvar.

 

Kakav zvuk tražite za svoj lejbl i koja mu je misija?

Uvek je bilo isto, tražimo zvuk koji nas trojica volimo. Apollonia je platforma za muziku koju volimo da puštamo, to je etiketa dance muzike i deo naše misije je da izdajemo muziku uz koju ljudi mogu da plešu. Tako da, naravno, mora da nam se dopadne, i da postoji želja da je puštamo takodje. Postoji simbioza izmedju naših DJ setova i lejbla, znate, oba se nadovezuju jedno na drugo. To je takodje platforma da predstavimo muziku koju volimo, što je razlog zbog kojeg ponovo presujemo klasike, da ljudima predstavimo deliće onoga odakle potičemo. Veoma je važno da osećamo muziku koju izdajemo, nije bitan stil dokle god imamo želju da to puštamo, to može biti eksperimentalna, ambient, ili bilo šta, ali dok god želimo da je pustimo u nekom trenutku.

 

Šta su naredni koraci Apollonia Music?

Dan ima novi EP krajem marta, zatim moj [Shonky] solo EP, i Dyed takodje završava EP. Predstoje solo EP izdanja Apollonia tima, važno je za nas da radimo sami ponekad, jer solo nastupi i produkcija mogu da se odraze na stvari koje radimo kao trio. Postoje i drugi planovi ali ih neću sada otkriti….

 

Dan, reci nam nešto o svojoj saradnji sa The Martinez Brothers? Postoje li još saradnji koje možemo da očekujemo u bliskoj budućnosti?

Steve i Chris su mi poput mladje braće, volim da se družim sa njima i da nastupamo zajedno kada smo u mogućnosti. Bio sam u Nju Jorku prošle zime i svratio u njihov studio koji je pun opreme. Svirali smo dva popodneva, vratio sam se kući sa snimcima i uradio neke edite. Bilo je veoma spontano pa smo odlučili da to izdamo samo iz zabave.

Imam još jedan projekat sa Chris Carrier-om, on je takodje dobar prijatelj i jedan od mojih omiljenih producenata i sjajan DJ, takodje. Nedavno smo uradili EP za Music For Freaks, i bili smo srećni da izdamo EP za ponovno pokretanje ovog legendarnog lejbla. Naredno izdanje će biti za Apollonia, nazvano je Blue EP, upravo smo remiksovali Guti-ja za Cutting Headz, etiketu koju vode braća Martinez. Više remiksa takodje stiže sledećeg meseca. Sjajno je provoditi više vremena u studiju, vikendi su dugi ali inspirišući.

 

Shonky, kao matematičar, smatraš li da drugačije percipiraš muziku? Da li misliš da su matematika i muzika povezane?

To su česte stvari koje se spajaju, bar logikom koju koristim kada pravim muziku. Većina muzike koju pravim je 4×4, senkvenciona je i matematička. Što može biti prednost ili nedostatak. Matematika mi je dala logiku koja ponekam može biti korisna, a ponekad pokušavam da pobegnem od nje… Da prekršim pravila koja su mi znana. Muzika treba biti organska, moraš imati srećne nezgode koje muzici daju dušu. 

Dyed, APO007 se ponovo presuje. Ova ploča sadrži tvoj remiks trake Farbfilm od Daze Maxim koji je, sudeći po ocenama, jedan od omiljenih kod publike. Jednom si izjavio da voliš da radiš remikse, zbog čega? Koji je recept za savršen remiks?

Uživam dok radim remikse jer je uvek zanimljivo videti kako možeš da transformišeš original. Moj pristup je da ne treba pratiti neki odredjeni recept, jednostavno se tome prepustim! Uvek govorim sebi, samo zato što radim remiks ne znači da moram koristim deo originala.

 

Dolazite iz Pariza, kako je grad uticao na vašu muziku i šta scenu u Parizu čini jedinstvenom?

Pa, kao što mnogi znaju, Dyed i ja [Shonky] smo bili veliki fanove Dan-a. Puštao je na tim afterima, nalik na psihodeliju u Batofaru. Kao mentor, uticao je na osnovu našeg stila, uvek nam se dopadao hipnorišući gruv koji je puštao. Muzika se menjala ali mi uvek imamo istu filozofiju, hipnotičnu i gruvi… Ja sam se preselio u Berlin pre devet godina i Dyed mi se ubrzo pridružio, ali smo vezani za Pariz kao što smo i bili. Sam grad je kulturološki raznovrstan poput lonca, znate, u Francuskoj se ljudi bore za svoja prava. Moja majka mi je uvek govorila: ‘Živimo u zemlji revolucije’. Ubili smo kralja i odsekli mu glavu pre nekoliko vekova. Borimo se za svoje ideje, postoji puno motivacije, želje i borbe za prava. Elektronska muzika je srušila mnoge barijere, na neki način, revoluciju je pokrenula muzika kada se pojavila… Tako da to je paralela, i lepo je videti Francuze koji ostaju verni revolucionarističkom duhu.

 

Kada ste započeli projekat Apollonia, da li je bilo teško nadovezivati se na po jednu traku kada vrtite b2b, uzeći u obzir da ste već bili formirani didžejevi?

Pa, nezvanično, dugo smo puštali b2b2b. Uvek smo delili pult u dugim setovima, tako da kada je došlo vreme da to ozvaničimo, bilo je prirodno. Na jednom od prvih zajedničkih nastupa sa Dan-om, pitao me je da vrtimo b2b, nikada mi nije bilo neobično i to nikada nije bilo pitanje ega. Kada puštamo, postajemo jedno, smireni, slobodni…

 

Šta su prednosti a šta nedostaci dugih b2b setova?

Najgora stvar kod dugih setova je jednostavno to što su dugi i napeti. Ne žalim se, naprotiv, volimo to puno, ali moramo da budemo realni i priznamo da su zamorni. Posebno neki vikendi kada radimo dva sata od 10 sati, to uzima svoj danak. Nismo roboti, umorimo se, i nekad moramo da brinemo o svom zdravlju. Ovo je jedini nedostatak, i nije toliko loš. Prednosti su da možemo da pistupimo duplje, u hipnotišuće stanje nalik na transu, možeš da puštaš muziku koju možda inaće nikada ne bi u kraćim setovima i stvarno se povežeš sa publikom i opremom i postaneš jedno sa svim. I ako ovo mogu da podelim sa svojim najboljim prijateljima? To je veliko zadovoljstvo. To anulira sve neprijatnosti oko puta, umora ili tehničkih problema ili sličnog… Svaka neprijatnost nestaje kada imaš dugi set sa svojim prijateljima. Veliko zadovoljstvo.

 

Očekujemo vaš četvoročasovni set u Beogradu. Ovo će biti vaš prvi nastup ovde. Koja su vaša očekivanja i da li ste čuli nešto zanimljivo o Beogradu?

Znam da Balkan ima posebnu energiju. To je prisutno na mnogim mestima koja su propatila zbog rata, taj osećaj da živiš za trenutak, da iskažeš sebe, oslobodiš, prave žurke, znate. Ljudi nisu razmaženi kada su žurke u pitanju, veća je stvar kada nastupa internacionalni DJ, ljudi su više uzbudjeni nego recimo u Berlinu ili Londonu. Stvarno želimo da damo najbolje od sebe za njih.

 

Ljudi ove su veoma uzbudjeni zbog vašeg nastupa, možete li da im date neki uvid u ono što mogu da očekuju? 🙂 

Daćemo večeri naš posebni Apollonia dodir i daćemo najbolje od sebe da se svi sjajno provedu.