Vlasnik etikete OFF Recordings i jedno od najznačajnijih imena globalne scene Andre Crom, upravo je izdao novi  EP Syncopate za 100% Pure. Ovo je bio povod da sa njim razgovaramo o ovom izdanju, ali i njegovom vidjenju techo muzike i scene.

 

Tvoj EP Syncopate izašao je pre nekoliko dana za 100% Pure. Šta nam možeš reći o izdanju i kreativnom procesu?

Izdanje je prvobitno trebalo da se nadje na mom OFF Recordingu, i razgovarao sam sa 2000 And One da uradi remiks. Tokom našeg razgovora odlučili smo da izadje na njegovom lejblu 100 % Pure. Veoma sam srećan zbog toga, lejbl je prisutan preko dve decenije i jedan je od vodećih kada je u pitanju techno, puštao sam bezbroj izdanja.

Kada je kreativni proces u pitanju, počeo sam da produciram krajem 2016. na Abletonu uz pomoć plugin-a poput Omnisphere, Diva, Battery. Koristio sam sekvencer „Rozzer“, besplatni Ableton plugin, čiji dodaci imaju zanimljiv i „čudan“ zvuk.

 

Izdanje je podržano od strane mnogih za kratko vreme, kako si zadovoljan dosadašnjim feedbackom?

Didžejevi poput Len Faki, Art Department, Joseph Capriati i mnogi drugi su podržali EP, imamo premijere na Mixmag, Deephouselondon i Data Transmission, gost sam predstojećeg Slam Radio podcasta, čemu se veoma radujem..

Tako da, trenutno sam veoma izbudjen zbog novog izdanja i jedva čekam da vidim šta o njemu misle klaberi!

 

Kako percipiraš muziku koju praviš?

Pošto se ozbiljno bavim produkcijom kao solo umetnik samo 18 meseci, i pošto sam tokom godina učinio mnogo radikalnih promena od house ka underground techno zvuku, još uvek gledam na svoju muziku kao na nešto što se i dalje u velikoj meri razvija.

Nikada ne prestaje faza učenja, ali kada odabereš novu disciplinu, i radiš veoma teško da njom ovladaš, težiš tome da za veoma kratko vreme naučiš relativno puno.

Nakon 18. meseci rada osećam da sam postao spremniji da stvaram muziku koja se uvek nalazila u mojoj glavi. Postao je to prirodan tok za mene, sa manje truda.

Stilski, najviše sam fokusiran na techno, ali takodje volim house, elektroniku – kombinujem elemente žanrova koji su mi interesantni. Trenutno sam veoma fokusiran na produkciju, i želim da stvaram muziku koju i sam želim da puštam na podijumu, ali sa više iskustva želim da pravim i ambijentalnu muziku i elektroniku.

 

Koji cilj sebi postaviš kada praviš muziku i šta smatraš dobrom trakom?

Prvenstveno, da uradim nešto što ću i sam pustiti. Kada si didžej-producent, mislim da je cilj da želiš da napraviš nešto što će se ljudima svideti, ali osećam da je zdraviji pristup fokusirati se na svoj ukus i sopstvenu viziju, a ne na to kako će se dopasti drugima.

Za mene, dobra traka(underground dance muzike) mora tehnički biti dobra, mora da fukcioniše na podijumu, mora da bude interesantna i da ostavi utisak. Na kraju, trebalo bi da ima emociju, i energiju…

 

Na neki način napravio si prekretnicu ovim izdanje, okrenuvši se više techno strani, da li možemo uskoro da očekujemo još neke projekte?

Da, Uvek! Postao sam opsednuk radom u studiju ovih dana, i to su oni trenuci kada pravite dramatične promene svog umetničkog bića, i trebate izdavati što više muzike kako bi ljudi shvatili promenu.

Izdajem EP za Sleaze u septembru, Slam Radio podcast u prvoj nedelji juna, i naravno, nastaviću da izdajem na svom OFF Recordings.

Trenutno sam u kontaktu sa nekoliko lejblova oko potencijalnih izdanja, videćemo.

Da li je tvoj način miksanja evoluirao u istom pravcu? Šta se promenilo i šta se može čuti u tvojim didžej setovima?

Očigledno, ima malo logike u tome da puštaš nešto drugačije od onoga što praviš. Moje produkcije su veoma informirane muzikom koju ja puštam i reakcijama koje dobijam na podijumu.

Jedna stvar koja se promenila jeste da osećam da puštam radikalnije setove, i da imam bolji feedback. Moji setovi od pre par godina bili su tvrdji, ali mislim da ljudi muziku koju sada puštam shvataju kao siroviju, iskreniju, i drago mi je što u njoj uživaju.

 

Kada je OFF Recordings u pitanju, šta se novo dešava?

Jedno od mojih ličnih favorita kada su nova izdanja u pitanju jeste Tallmen785 EP – veoma originalno sa jakim karakterom. Takodje, remiks Juan Sanchez-a za DAST ima neverovatan feedback i puštala su ga poznata imena.

 

Kako danas biraš muziku koja će se naći na tvom lejblu?

Od kada i sam produciram, zapitam se: „Želiš li ovo da pustiš na podijumu“? To je osnova svega, ali jednako važno pitanje je i „da li je ovo nešto vanvremensko?“Pod time mislim, da li je nešto što će biti zanimljivo i za nekoliko godina?

 

Kakvo je tvoje mišljenje o trenutnoj situaciji na techno sceni ?

Odgovoriću na ovo iz ugla umetnika. Mislim da je sjajna, ali da su vremena takodje puna izazova. Sjajna jer ima više muzike nego ikada, internet je pomogao „underground muzici“ da postane dostupna svakome na svetu. Techno je trenutno pravi globalni fenomen.

Puna je izazova jer je konkurencija jača nego ikada, morate da radie naporno da biste se istakli jer postoji puno ljudi koji imaju dobru muziku. Za mene ključ je praviti i puštati sjajnu muziku, ali i veštine za vodjenje društvenih mreža su takodje bitne. Sve ovo stvara veliki pritisak na umetnike i traži sledeće – postani zaludjenik u studiju, vežbaj satima i satima – ali takodje pokaži ljudima da si zanimljiv lik i povezuj se sa fanovima – što je čudna kombinacija, ali to je ono što moraš da uradiš!

 

Planovi za naredni period?

Nastaviću da produciram. Radio sam naporno da pokažem ljudima da se moja muzika promenila, a napokon stiže i podrška, pozitivan feedback, bukinzi… Veoma sam srećan zbog toga i nastaviću da radim dalje… Na leto imam par sjajnih nastupa širom Evrope kojima se radujem.

Na kraju, lepo vreme stiglo je u moj novi dom u Barselonu, tako da ću sesti na motor i uživati u sjajnom pejzažu.